• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Diver SKX007 BANDSTIFT

Bollinger

Breitling
Tjena, det ena bandstiftet har gått sönder på min Seiko diver skx007. Jag har ingen aning om vart jag kan köpa ett nytt eller vilken storlek de ska vara på den. Det ser ut att vara ''böjda'' bandstift om det nu gör någon skillnad. Så min fråga är, vart köper jag nya? Hur mycket kommer det att kosta? Och hur mycket skulle de kosta om jag lämnade in klockan på stjärnurmakarna nere på stan?

Tack på förhand :)
 

incmo

Omega
Vill även tillägga att jag har ett ''oyster'' armband på den

22mm men med "fat ends" ska det vara, så se till att du får det...seiko använder sig även av tjockare bandstift men dom är mest för gummiband då dom kan vara svåra att använda till länk, letade upp en bild som är ärligt snodd lite snabbt hoppas det hjälper..tror den till vänster är original, och tex den tredje från vänster ska du inte ha
IMG_4120.JPG
 

Akerhage

Cartier
Tips på vart man hittar 22mm fat ends till Seiko? jag tog bort Original-länken igår på min nyinköpta klocka här och tryckte in bandstiften i ett läderband. Dom sitter stenhårt där i, så tänker dom kan få sitta kvar så köper jag lite nya bandstift bara för att byta band lite då och då.

Klockan är: Seiko Prospex Save the Ocean Turtle SRPD21K1 Great White Shark,

srpd21k1_2.jpg


Edit, är det dessa som gäller då?
https://www.klockimport.com/tillbeh...ft-sprintar-mm/2x-seiko-fat-bars-22mm-c220fs/

Edit2:
Möjligen då även dessa, där jag får 10st för ca 200kr med frakt från utlandet.
https://www.ebay.com/itm/281723217322?ul_noapp=true
s-l1600.jpg
 
Senast ändrad:
Topp