• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO - förstår inte hypen (i ett parallellt universum)

Erik1

Patek
2-Faktor
Seiko är väl ganska vanilj i mitt tycke. Bra klockor till ett rimligt pris men inte så spännande. Seiko alltså, inte GS.

Men med det sagt äger jag redan en och en till är på ingång.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Helvete vad tz-uk tråden utvecklades fort (även om 2st tog upp en hel sida) :D

Min egen åsikt, har aldrig fattat poängen med varför man måste vädra sin åsikt i:
- det här är skit/hur kan man gilla den
- köp detta istället
- spara och köp det här, klart du vill ha det (fast man inte ens tänkt det)
- du har fel, jag har inga bevis på det men du har fel. Klart du har fel!!!

Ovanstående kan appliceras på alla märken men tenderar att handla om seiko eller rolex (dock inte nr 3 på seiko). Som någon individ i tz-uk tråden skrev, det är dumt att förkasta ett märke förevigt och all dess design...

Godnatt och dröm sött ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Helvete vad tz-uk tråden utvecklades fort (även om 2st tog upp en hel sida) :D

Min egen åsikt, har aldrig fattat poängen med varför man måste vädra sin åsikt i:
- det här är skit/hur kan man gilla den
- köp detta istället
- spara och köp det här, klart du vill ha det (fast man inte ens tänkt det)
- du har fel, jag har inga bevis på det men du har fel. Klart du har fel!!!

Ovanstående kan appliceras på alla märken men tenderar att handla om seiko eller rolex (dock inte nr 3 på seiko). Som någon individ i tz-uk tråden skrev, det är dumt att förkasta ett märke förevigt och all dess design...

Godnatt och dröm sött ;)

Tja jag äger fem Seiko men bara tio Rolex samt en jäkla massa annat junk jag älskar att dissa.

Tycker det är roligare med folk som ägt/äger ett märke innan de börjar med trashtalk. Blir lätt lite löjligt om man säger något är skit innan man haft det. Att man ogillar designen är dock en annan fråga. Jag respekterar Mille79 ovilja till Rolex utseende, Själv fann jag den JLC han visade trist och felpropotionerlig. Skulle det innebära att jag aldrig kommer äga JLC? Knappast, bara inte den modellen. Hustrun äger en JLC Reverso Squadra som jag hjälpte henne att köpa. Nu vill hon dock sälja den och köpa sin tredje Rolex..
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Tja jag äger fem Seiko men bara tio Rolex samt en jäkla massa annat junk jag älskar att dissa.

Tycker det är roligare med folk som ägt/äger ett märke innan de börjar med trashtalk. Blir lätt lite löjligt om man säger något är skit innan man haft det. Att man ogillar designen är dock en annan fråga. Jag respekterar Mille79 ovilja till Rolex utseende, Själv fann jag den JLC han visade trist och felpropotionerlig. Skulle det innebära att jag aldrig kommer äga JLC? Knappast, bara inte den modellen. Hustrun äger en JLC Reverso Squadra som jag hjälpte henne att köpa. Nu vill hon dock sälja den och köpa sin tredje Rolex..

Smaken är ju som baken och det är helt OK. Att man sedan hittar nya saker man vill smaka är ju bara gött, om man vågar.

5 st Seiko, det är i linje med vad jag har nuförtiden. Great! :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tja jag äger fem Seiko men bara tio Rolex samt en jäkla massa annat junk jag älskar att dissa.

Tycker det är roligare med folk som ägt/äger ett märke innan de börjar med trashtalk. Blir lätt lite löjligt om man säger något är skit innan man haft det. Att man ogillar designen är dock en annan fråga. Jag respekterar Mille79 ovilja till Rolex utseende, Själv fann jag den JLC han visade trist och felpropotionerlig. Skulle det innebära att jag aldrig kommer äga JLC? Knappast, bara inte den modellen. Hustrun äger en JLC Reverso Squadra som jag hjälpte henne att köpa. Nu vill hon dock sälja den och köpa sin tredje Rolex..

Precis så jag menade och håller helt med :)
 
Topp