• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Gen 2(7T27-7A20) RAF

deddas

Rolex
Hej!
Flyttar runt ordentligt i lådan nu och det mesta för lämna...
Har alltså en seiko Gen 2 till försäljning!
Dessa ur producerades enbart för militärer och har därför aldrig sålts som civila. Denna kommer issued från RAF(Royal Air Force). Uret mäter 37mm i diameter(utan krona) och nytt batteri sattes in när jag fick den i min ägo våren 16'. Övrig historik om service osv. är därför inte känd. Är quartz så det är inga problem med gången vad jag märkt och kronografen tickar igång och nollställer fint! Glaset är dock rejält repigt och inget som jag velat ordna då jag tycker det är en del av charmen med klockan att de är tänkta som verktyg och använda där efter! Dock inga sprickor i glaset ska tilläggas.
Klockan har fasta bandstift och märkningen från RAF är tydlig och fin. Baksidan är även den repig men inte på så sätt att läsbarheten av märkningarna på baksidan syns dåligt!
Bilder:
IMG_3149.JPG

IMG_3146.JPG

IMG_3147.JPG

IMG_3148.JPG

Säljes som head only
Pris: 6000kr + frakt alt. F2F i sthlm
Priset går att diskutera något vid snabb affär.
Byten: Nej
Retur: Om klockan skickas så kommer vi(köpare och säljare) överens om lämplig retur. Vid F2F så ingen retur.
Frågor eller fler bilder kan begäras via PM. Finns något att påpeka så tas det gärna i lämplig tråd i diskussions delen av forumet eller via PM! :)
Mvh
Deddas
 
Senast ändrad:
Topp