Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko HI-BEAT

Diskussion i 'Vintage' startad av Hans Wahlgren, 24 maj 2015.

1. Hans Wahlgren
    Trådstartare

Hans Wahlgren Torpare

För någon månad sedan avslutade jag en tråd om renoveringen av min Pogue hos Mr Minuteman (http://www.wbi.se/?p=4945).

Men det finns en fortsättning, för hustrun grävde fram sitt 43 år gamla Seiko BI-BEAT -ur bland gömmorna. Hon hade inspirerats, så vi frågade Mr Minuteman om han även kunde tänka sig serva detta ur. Jodå, det skulle nog gå att ordna.

2015-05-24 15.13.51.jpg

Nu har vi våra Seiko vintage -ur i toppskick. Lite text och en hel del bilder kring service av detta ur finner Du här. http://www.wbi.se/?p=5108

/Hans

Jonte73, yonsson, Joakim och 5 andra gillar detta.
  2. Pictor

Pictor Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Härligt, jag skulle kunna räkna upp många yrkeskategorier där den skulle bli störtintressant : arkitekter, grafiker e.t.c
    och jag tycker den ligger helt rätt i tiden. Bra gjort av en 43åring. Bandet blir man också nyfiken på.
    Seikos värld är stor !!

3. Pictor

Pictor Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hoppas
    Hoppas mitt inlägg inte missuppfattas. Vill natuligtvis inte att den ska ut på marknaden utan gläds otroligt av att uret har fått
    komma ut. P.S Vilken underbar Levinmandolin !

Joakim gillar detta.
  4. Hans Wahlgren
    Trådstartare

Hans Wahlgren Torpare

Hej

Jag missförstod inte. Vi tycker också det är jäkligt roligt att vi hittat Mr Minuteman, en mycket "passionerad" urmakare som verkligen tar hand om våra gamla klockor. Mitt "problem" nu är att jag blivit sugen på fler klockor. Korkat! Se'n finns en Enicar som jag fick på min 10-årsdag, 1963, gäller bara att hitta den...... Gör jag det så vet jag precis vem jag kommer att fråga om service hos.

Vilken Mandolin, förresten? Jag har ju tre Levinare. En nr 41 (dyrast), en nr 42 (bäst att spela på) och en nr 43 som är robust. Även här så skulle jag vilja ha fler. Lika korkat, men en nr 40 saknas..

Pictor och Strindberg gillar detta.
  5. Joakim

Joakim Borgare

Synd, hoppades på en snar annons

6. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Härligt, grattis och snyggt jobbat Minuteman

Minuteman och Pictor gillar detta.