Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av mattias123, 30 december 2015.

1. mattias123
    Trådstartare

mattias123 Torpare

hej

har en fråga ang seiko klockor, nån som vet skillnaden mellan seiko SNZF17 OCH SNZF17 K1 OCH SNZF17 J1? dom ser exakt likadana ut,

2. McNulty

McNulty Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag skulle säga att den ena, K-versionen är tillverkad i Malaysia och den andra, J-versionen i Japan. Det gäller för SKX-serien i alla fall och skulle tippa på att samma gäller för SNZF. Oftast inga större skillnader kvalitetsmässigt som jag uppfattat det!

3. mattias123
    Trådstartare

mattias123 Torpare

okej förstod att det skulle vara något sådant, för söker man på SNZF17 på youtube kommer endast K1 J1 och SNZF17 sea urchin upp, hittade nämligen SNZH17 för bra pris på uret.se som jag funderar på att beställa. :)

4. McNulty

McNulty Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Okej! Jag funderade över precis samma sak när jag köpte min SKX007K! Är man inte så insatt är det svårt att gissa ;)

Kan för övrigt rekommendera Uret.se, har beställt där tidigare och var nöjd med service och köp! Lycka till! :)

5. mattias123
    Trådstartare

mattias123 Torpare

Haha sant, köpte du din på uret.se? Har också sneglat lite på skx serien, :)

6. McNulty

McNulty Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Ja det gjorde jag! Kikade runt på flera sajter innan men tyckte de hade överlägset bäst pris och urval. Var t.o.m. lite rabatt vill jag minnas!

7. mattias123
    Trådstartare

mattias123 Torpare

Gött, SNZF17 jag kikar på ligger på 48% rabatt vilket är riktigt bra

8. McNulty

McNulty Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Verkligen, bra rabatt! Bara att slå till om du nu bestämmer dig för den :)

9. mattias123
    Trådstartare

mattias123 Torpare

Står mellan den och skx serien hehe

10. McNulty

McNulty Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Svårt val då båda är riktigt bra! Jag är i alla fall grymt nöjd med min SKX! Pålitlig, robust och snygg.

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Lätt val! Skx är en ISO-certifierad dykarklock, det är inte snzf

Forsberg och Savagear114 gillar detta.
  12. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
    J-versionen är väl för Japan marknaden och är även tillverkad där. K-versionen är väl tillverkad i Malaysia och är för övriga marknader? Eller har jag fel? Tycker hur som helst att du ska köra på en skx, riktigt mycket "bang for the buck":D

Forsberg gillar detta.
  13. McNulty

McNulty Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Sant! :)

Precis så jag uppfattat det också! ;) "Bang for the buck" indeed! :D

14. Forsberg

Forsberg Borgare

Från:
    Stockholm
    Köp en SKX på jubilee-länk.. Den är underbart rasslig! Många avskyr den länken, -jag älskar den!

SweTechOne gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield