Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Seiko levererar igen. sbga109g inuti

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av john b, 17 mars 2017.

1. john b
    Trådstartare

john b X-Wing Pilot

Prövar ibland lite swiss made och annat i samma prisklass som GS. Blir alltid besviken.

Sbga109g är riktigt lyckad tycker jag. Hade en Snowflake (samma boett) men kom inte riktigt överens med den. Superfin och snygg men jag tyckte tavlans vita var lite för mycket vitt och önskade att den skulle vara 39mm istället för mer harmoni.

När jag såg den här första gången fick jag fetbånge. Perfekt med räls runt tavlan som dessutom hade lite gött strukturmönster.
    Grädde på moset var speciellt utvald hemmaodlad kristall för extra bra gångegenskaper. Lite deluxe dekor på verket inkl guldmedaljong på rotor. Bra med L.E också.

Lite bilder nedan som visar tavlan och boett. Det är extremt små vinklar som gör att helt plötsligt blir tavelmönstret synligt. För det mesta diskret struktur, men ibland poppar text och lejon fram. Som vanligt jävligt glansig på de rätta ställena. Kolla t ex in mitt ansikte som reflekteras i en polerad länkbit. Kul.

Kolla även in världens bästa glasring i en profilbild. Glasringen och polerad fasning på boetten fortsätter nästan sömlöst in i varandra.
    Sjukt sjukt jävla bra.

Jävla massa bilder:

rzc, spammerstakeahike, JesperO och 20 andra gillar detta.
  2. john b
    Trådstartare

john b X-Wing Pilot

Dagsljusbilder

20170317_082121.jpg 20170317_082155.jpg 20170317_082236.jpg

Jävligt lite skillnad på bilderna där tavelmönstrer syns bättre. Är bara ibland som det blinkar till. Nämnde jag hur glasringen fortsätter ned i polerade boettfasningen? Världsklass

bbits, spammerstakeahike, JesperO och 17 andra gillar detta.
  3. Geparden

Geparden AT-ST driver

Bra skit! Jäävligt avancerad tavla på den där när man går ner på detaljer.
    Gör "rälsen" att den upplevs mindre än sbga011?

john b gillar detta.
  4. john b
    Trådstartare

john b X-Wing Pilot

Grym tavla!
    Rälsen gör att tavlan känns lite mindre än på Snowflake. Blir liksom en bättre övergång mellan glasring, rehaut och tavla med denna design. Snowflake med helvit tavla upplevdes av mig som dressigare än denna. Och en dressare på 41 med helvit tavla blev lite mycket tavla för mig. Denna mer allround i känslan. Synnerligen subjektivt förstås. Och osammanhängande men hoppas min tanke framgår.

Molle och martinib gillar detta.
  5. Geparden

Geparden AT-ST driver

Förstår precis :). Gillar index på denna bättre också. Fota gärna baksida vid tillfälle.

john b gillar detta.
  6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ascool! Hade hemma Molles kvartsare med liknande tavla och håller med om att det är mycket mer diskret IRL än på bild. Minns att detta var en LE för att fira något jubileum men minns inte vilket är det var, 2010?

Molle och john b gillar detta.
  7. corbendallasx

corbendallasx Friends of KS

Från:
    Malmö
    Helgrym!
    Önskar bara dom kunde sätta "powerreservmätarn" på baksidan. Hade gjort så många modeller mycket attraktivare.

mega och john b gillar detta.
  8. john b
    Trådstartare

john b X-Wing Pilot

10-årsjubileum för spring Drive. Klockan kom 2014. 700 st gjorda.

Snodd bild på rehautgravering

mega, Geparden, Macklin och 1 annan gillar detta.
  9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Cool, aldrig sett den gravyren tidigare.

john b gillar detta.
  10. Chuck

Chuck AT-AT driver

Man blir aldrig besviken på GS, men vill se fler sport modeller. Din är super läcker!

john b gillar detta.
  11. klockodile

klockodile Jar-Jar Binks

Från:
    Gbg
    Fick ju hantera den IRL nyss och förstår att du är nöjd!
    Snyggt!

john b gillar detta.
  12. mega

mega AT-ST driver

Man vänjer sig, och så småningom är det så dom skall vara. Som datumbubbla på en sub eller flingvisare på en gammal Tudor.