• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko levererar igen. sbga109g inuti

john b

Rolex
Prövar ibland lite swiss made och annat i samma prisklass som GS. Blir alltid besviken.

Sbga109g är riktigt lyckad tycker jag. Hade en Snowflake (samma boett) men kom inte riktigt överens med den. Superfin och snygg men jag tyckte tavlans vita var lite för mycket vitt och önskade att den skulle vara 39mm istället för mer harmoni.

När jag såg den här första gången fick jag fetbånge. Perfekt med räls runt tavlan som dessutom hade lite gött strukturmönster.
Grädde på moset var speciellt utvald hemmaodlad kristall för extra bra gångegenskaper. Lite deluxe dekor på verket inkl guldmedaljong på rotor. Bra med L.E också.

Lite bilder nedan som visar tavlan och boett. Det är extremt små vinklar som gör att helt plötsligt blir tavelmönstret synligt. För det mesta diskret struktur, men ibland poppar text och lejon fram. Som vanligt jävligt glansig på de rätta ställena. Kolla t ex in mitt ansikte som reflekteras i en polerad länkbit. Kul.


Kolla även in världens bästa glasring i en profilbild. Glasringen och polerad fasning på boetten fortsätter nästan sömlöst in i varandra.
Sjukt sjukt jävla bra.

Jävla massa bilder:

Image%2031.jpg


DEE7AEC5-EB55-4ED6-B4AA-5E8AB850A301.jpg


E54D6A4E-4EDB-47B9-9AC7-4740346B1B39.jpg


01088144-BCAB-4DA5-9B6A-DA1B5BB63097.jpg


20EAF4B7-FDB6-4FE1-8E7D-AB3BE7A1D058.jpg


Image%2030.jpg
 

Geparden

Audemars
Bra skit! Jäävligt avancerad tavla på den där när man går ner på detaljer.
Gör "rälsen" att den upplevs mindre än sbga011?
 

john b

Rolex
Bra skit! Jäävligt avancerad tavla på den där när man går ner på detaljer.
Gör "rälsen" att den upplevs mindre än sbga011?

Grym tavla!
Rälsen gör att tavlan känns lite mindre än på Snowflake. Blir liksom en bättre övergång mellan glasring, rehaut och tavla med denna design. Snowflake med helvit tavla upplevdes av mig som dressigare än denna. Och en dressare på 41 med helvit tavla blev lite mycket tavla för mig. Denna mer allround i känslan. Synnerligen subjektivt förstås. Och osammanhängande men hoppas min tanke framgår.
 

Geparden

Audemars
Grym tavla!
Rälsen gör att tavlan känns lite mindre än på Snowflake. Blir liksom en bättre övergång mellan glasring, rehaut och tavla med denna design. Snowflake med helvit tavla upplevdes av mig som dressigare än denna. Och en dressare på 41 med helvit tavla blev lite mycket tavla för mig. Denna mer allround i känslan. Synnerligen subjektivt förstås. Och osammanhängande men hoppas min tanke framgår.
Förstår precis :). Gillar index på denna bättre också. Fota gärna baksida vid tillfälle.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ascool! Hade hemma Molles kvartsare med liknande tavla och håller med om att det är mycket mer diskret IRL än på bild. Minns att detta var en LE för att fira något jubileum men minns inte vilket är det var, 2010?
 
Topp