• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO limited edition alpinist "Heidi - A Girl of the alps"

Heidi?

  • Nej tack, vad är det här?

    Röster: 31 66.0%
  • Grym. Ska ha en!

    Röster: 7 14.9%
  • Hmmm.....

    Röster: 9 19.1%

  • Totala väljare
    47

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Alpflickan Heidi
Det här släppet från Seiko förtjänar sin egen tråd. Alpinist: En modell som sålts som en proffsklocka för friluftsmänniskor, släpps i en version baserad på en animerad figur vid namn Heidi "A Girl of the Alps"
Släpps enligt uppgift i 1000 ex per färg. Mina damer och herrar SBEK005 och SBEK007 .
Coola tycker jag. Vad tycker du?
tapatalk_1470887269614.jpeg

7f6d5af41d0000ac945df60bcc866ad0.jpg

Screenshot_20160811-061810.png

1664bdc9b8692a2a4b57377cc99ef46c.jpg

Heidi_DVD_1.jpg

 
Senast ändrad:

Geparden

Audemars
De där är ju rätt feta ändå och temat gjorde dem inte sämre. Köpte inte @klockodile en annan version ganska nyligen?

Såg för övrigt just detta avsnitt i den omgjorda digitala serien. Stackars Heidi har tvingats bli en "citygirl". Hjärtskärande :(
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har Seiko eller Casio släppt någon annan kul limited edition med anime-anknytning? Seiko gjorde väl någon variant till Final Fantasy: Spirits Whitin som jag har för mig att @Molle har/hade?

Edit: Casio verkar ha släppt massor :)
Edit2: Astunga!
237147899_64de56a30769.jpg
 
Senast ändrad:

klockodile

Dundee
2-Faktor
Används den och alla dess funktioner?
Kronografen allra mest (när jag tränar). Kompassen ibland i skogen.
Klättrar sällan i berg så altimeter knappast.
Altimeter måste dessutom kalibreras varje dag mot gällande lufttryck. Alarm ibland.
Backlight är fantastisk och displayen perfekt upplagd tycker jag. Den slår Casios modeller med samma funktioner när det gäller tydlighet och användbarhet.
 
Topp