Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko mögel inkommet

Diskussion i 'Vintage' startad av Kettil, 9 december 2012.

1. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

Fick de här två tidiga 70-talarna i veckan. Ren glädje! Respekt till Seiko som gjorde gedigna klockor för gemene man som fortfarande efter 40 år fungerar utmärkt. Då dom av kostnadsskäl inte försågs med manuell uppdragning så är dom litet omständliga att starta upp, men väl igång så har dom mer än tillräcklig gångreserv för dagligt bruk. Det tog en stund att lista ut quick-set för day/date; man trycker in kronan förbi normalläget olika hårt för dag och datum.

Med tanke på den glädje det här köpet beredde mig så börjar jag misstänka typisk mögel preferens... :eek:

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Seiko mögel inkommet

De var superfina, grattis! Jag fick be om hjälp innan jag fattade quick set på min vintage-Seiko, så jag vet vad Du menar... :)

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Very nice indeed!

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Glöm inte att verken blir stabilare utan den manuella uppdragningen med. Sedan vet jag inte varför man skulle dra upp dem? Tror aldrig jag har haft det behovet faktiskt.

5. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Grattis.
    Hade en liknande för några år sedan

6. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

[​IMG][/quote]

Det måste vara samma modell! Kanske rentav samma klocka...

7. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

Så sant. Less is more...

8. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Grattis, Kettil! Härligt med glädjen dessa vintageklockor skänker en, väldigt fina klokor du har där. :)

9. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Å så fina, grattis!

10. Crowolf

Crowolf Guest

Yeayh!!!

/Pope