• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Marinemaster 300 vs Tonfisk vs Orient Sat300

Är det värt att offra sin Sat300 för en Seiko Marinemaster 300 lr Tonfisk

  • Ja fö fan!

    Röster: 34 77.3%
  • Nää fö i helvete!

    Röster: 6 13.6%
  • Äh! Dä ä samma skit!

    Röster: 4 9.1%

  • Totala väljare
    44

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej! Jag har en Orient Sat300 gillar den som fan men har nu fått upp ögonen för Seikos Marinemaster 300 (även 1000) och Tonfisk. Om jag nu skulle skaffa en av Seiko klockorna så kommer nog Orienten tyvärr få lämna. Så frågan är. "Är det värt att offra en Orient sat300 för någon av Seiko klockorna?" Vad tycker ni?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Partisk, men ja det tycker jag.
IMG_20160617_113724.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Jag skulle inte byta min Sat 300 diver mot en MM300. Haft bägge och tyckte Orienten var bättre och roligare.

Men "tonfisk" är ju ett generellt begrepp som innefattar en rad olika modeller. Vilken ref har du i åtanke?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Jag har en Orient Sat300 gillar den som fan men har nu fått upp ögonen för Seikos Marinemaster 300 (även 1000) och Tonfisk. Om jag nu skulle skaffa en av Seiko klockorna så kommer nog Orienten tyvärr få lämna. Så frågan är. "Är det värt att offra en Orient sat300 för någon av Seiko klockorna?" Vad tycker ni?
Din SAT-diver är ju bra mycket svårare att hitta igen än en random mm300 eller tonfisk. Både mm300 och de flesta tonfiskarna finns ju att prova i butik i Sverige så prova modellerna innan du gör något dumt.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ska du offra den bör det väl isf vara för en automatisk Seiko med häftigare verk OSD.
Känns inte direkt som en uppgradering annars.
Fast jag är iofs rätt partisk också. :rolleyes:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ja, men hade sagt nej om du haft den med gamla Orient star loggan (som jag tycker mkt mer om, men antar är svårare hitta begagnad/ny) ;)
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Har svårt för Orients logotyp så för mig hade den gått bort direkt, men stör du dig inte på loggan så känns Orienten något roligare.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har haft båda (Sat diver och mm300), jag gillade mm300:an bäst!
Mer användbar, snyggare mm
 
Senast ändrad:
Topp