Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko Mil-sub mod

Diskussion i 'Diskussion' startad av Barda, 3 september 2012.

1. Barda
    Trådstartare

Barda Friends of KS

Dagens Seiko, med Kaffe
    http://instagr.am/p/M-mIMDOnK_/

Ett stycke Noah Fuller moddad Seiko, förvärvad av Denke för något år sedan..(rätt kul historia, kan berättas om intresse finns).
    Fan va jag gillar den...

Hej förresten! Trevligt initiativ det här!

Med vänlig hälsning,
    Erik B

2. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Är svag för svärdindex alltså...
    Berätta historian!

3. Barda
    Trådstartare

Barda Friends of KS

Slösurfandes på Tz-uk hittade undertecknad ett annons på ovanstående klocka, perfekt för en dåvarande student som dregglat över Subbar och lite andra, mycket dyrare klockor. Ett intresse-pm skickades, på engelska n.b., och besvarade på samma språk. Efter lite frågor fram och tillbaka visade det sig snabbt att vi båda var svensktalande (och att båda heter Erik, men det hör egentligen inte hit) och konversationen fortsatte och vi var båda överens. Klocka skulle bytas mot pengar, Erik (jag) skickar adress dit klockan skall skickas.
    Istället för det sedvanliga "när du satt in pengarna på detta konto, skickar jag klocka" kom svaret...

Denke: "Skämtar du eller?"

Barda: "nä, vad menar du?"

"Du bor ju mittemot mitt kontor. Kom över på kaffe så får du känna på klockan"

Undertecknad traskar över på eftermiddagen (eller om det var dagen efter, kommer inte riktigt ihåg). Klockan bytte ägare samma dag, pengar fördes över och resten är historia...

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Och jag har försökt köpa tillbaka klockan ända sen dess....utan resultat...
    :(

5. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Haha
    Skön historia. Så man önskar att alla affärer kunde gå till.

6. Barda
    Trådstartare

Barda Friends of KS

Precis, under #jedimindtrick är det 90% Denke som försöker sig på att köpa tillbaka :)

Smidigare klockaffär eller mer hjälpsam säljare tror jag inte att jag kommer hitta...

7. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Håller med, han är en trevlig fan. :D

Heter f ö daviden på Instagram, följ mig så följer jag tillbaka så fort du dyker upp. :)

8. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Och jag undrade länge vem som knep den och varför den aldrig kom upp på K&S igen :mrgreen: Fin klocka, kan förstår du saknar den Denke!

9. John R

John R Präst

Vad är det modell modden är baserad på?

/ John R

10. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Det är en "vanlig" skx031 i botten. Noah hade dem under en kort period innan han gick bort. Jag tror inte det finns så många med just den modspecen ute. Jag tror bara jag sett en till.

Mårtenssons ur Brookfield