• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko MM300, en tribute till 80talisten

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpeg

Blir forfarande lika glad när den kommer på armen efter nästan 3 år. Kommer nog alltid bli kvar
Nice!
Hur har glaset klarat sig under sina 3 år?
 

Bosse

Friends of KS
David Bowie Backstar i anläggningen och SBDX001 på armen....det bara känns....bra

P1100591.jpg

(SBDX001)
Många kommentarer om topptung och jämförelser med Ro*** , glöm Rol** glöm annat, MM är i en egen division, en "digital" klocka, du älskar den (som jag) eller du hatar den, inget rätt eller fel i det, smaken är som bekant som baken, delat.
Och just det, min GS dykare fick gå, fin som få, men ganska "sval" ingen "själ" det har MM`en som få andra klockar.

My five cents
//Bosse
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Jag fascineras av entusiasmen kring denna klocka, verkar vara en hel del kvalité för pengarna. Har dock hört att länken ska vara lite rasslig jämfört med konkurrenter.
Har faktiskt varit sugen och kikat på inköpsställen för denna klocka, verkar dock meckigt att beställa. Kan heller inte komma fram till vad slutpriset landar på med tull, moms och frakt till Sverige. Nån som kan upplysa? o_O
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Ja, fasiken. Denna lockar faktiskt. Aldrig ägt en Seiko (någonsin över huvud taget) men MM 300 (trots skrattretande höjd) samt 6105 lockar. När skall oskulden tas? :oops:
Jag är ju skadad efter att ha ägt en MM600 som är STOR, men tycker MM300 är ganska nätt. Något knubbig, men ändock långt från en klump på armen. Diametern är perfekt. Skall du ha en Seiko att dyka med av de två är MM ett självklart val eftersom 6105 är notoriskt svåra att få täta.
:)
 
Jag fascineras av entusiasmen kring denna klocka, verkar vara en hel del kvalité för pengarna. Har dock hört att länken ska vara lite rasslig jämfört med konkurrenter.
Har faktiskt varit sugen och kikat på inköpsställen för denna klocka, verkar dock meckigt att beställa. Kan heller inte komma fram till vad slutpriset landar på med tull, moms och frakt till Sverige. Nån som kan upplysa? o_O
Kolla Chrono24 och håll dig inom EU så ser du pris korrekt, har för mig att jag betalade runt 15tkr med trusted checkout osv från Tyskland.....
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Jag fascineras av entusiasmen kring denna klocka, verkar vara en hel del kvalité för pengarna. Har dock hört att länken ska vara lite rasslig jämfört med konkurrenter.
Har faktiskt varit sugen och kikat på inköpsställen för denna klocka, verkar dock meckigt att beställa. Kan heller inte komma fram till vad slutpriset landar på med tull, moms och frakt till Sverige. Nån som kan upplysa? o_O
För en ny med tull och moms runt 17-20kSEK. Utan runt 14-17kSEK.
 
Fantastisk på alla sätt. Ett stort plus som inte nämnts är den branta vinkeln i kanten av boettens undersida. Jag gillar att ha den ganska löst och även om den halkar ner långt mot handen gör vinkeln tillsammans med kronan kl 4 att man bekvämt kan vinkla handleden max utan minsta obehag. Tidigare åkte jag Omega PO 45mm och har fortfarande ärr efter kronan...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, fasiken. Denna lockar faktiskt. Aldrig ägt en Seiko (någonsin över huvud taget) men MM 300 (trots skrattretande höjd) samt 6105 lockar. När skall oskulden tas? :oops:
Du gillar ju vintage, klart du ska ha en helt original 6105-8000. Klart den bästa dykarklockan SEIKO släppt för humana pengar, grymt charmig boett. Det enda problemet är som sagt tätheten.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
David Bowie Backstar i anläggningen och SBDX001 på armen....det bara känns....bra

P1100591.jpg

(SBDX001)
Många kommentarer om topptung och jämförelser med Ro*** , glöm Rol** glöm annat, MM är i en egen division, en "digital" klocka, du älskar den (som jag) eller du hatar den, inget rätt eller fel i det, smaken är som bekant som baken, delat.
Och just det, min GS dykare fick gå, fin som få, men ganska "sval" ingen "själ" det har MM`en som få andra klockar.

My five cents
//Bosse
Mm300-boetten är ju rätt mycket trevligare än den på SBGA029 tycker jag. 029 har ju nästan samma mått på pappret men kronan kl4 ocj brist på kronskydd gör ju att den upplevs mycket mindre än 029. Prisskillnaden är ju dessutom stor.
 
Topp