• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko-mod! Snk 809 får sig ett ansiktslyft

Hoppar på tåget med moddade Seikofemmor! Tyckte att min första automatare/instegsdrog behövde sig ett lyft till lite renare tavla. En Dagaz-beställning senare var det bara att göra ett försök. förutom lite skakiga händer och små kunskapsluckor (var sitter den förbannade lilla armen man ska trycka på nu igen!?) gick det relativt smärtfritt. Underlaget blev ett gammalt tallriksunderlägg, därav den gemytligt prunkande bakgrunden.

Foto 2015-02-01 21 38 41.jpg
Före operation. Helt originalutförande, intet ont anande.

Foto 2015-02-01 22 36 00.jpg
Verket är loss, tavlan är bytt och timme och minut sitter på plats. Efter lite tid och sju/åtta raseriutbrott var även sekunden på (lite dåligt dokumenterat överlag men ni vet hur det går till). Lyckades böja till sekunden lite lätt, samt åverka en liten repa i tavlan men ingen totalkatastrof (vad jag vet).

Foto 2015-02-02 20 01 09.jpg
Foto 2015-02-02 20 02 29.jpg
Åter hemma i boetten, nu även med ett riktigt grovt, hemmasnidat band med shaftläder och taglingsgarn!
Foto 2015-02-02 20 11 22.jpg
Obligatoriskt wristshot!

Vad tror panelen? Stilren eller Sinn-wannabe? Härligt ruffig eller Freudiansk Panerai-avund? Roligt var det iallafall och den sitter nu lite bättre på handleden, nu med vetskapen att jag lyckats pilla med den själv!

//Philemon
 
Snygg mod. Hade gärna sluppit datumet dock.

Jo, jag med, men dagarna är borta, vilket ju i sig är en seger.


Schysst tavla, men tycker inte visarna tillförde speciellt mycket.. Hur hade originalvisarna sett ut på den tavlan? :)


Tror det finns folk som gjort precis så. I mitt fall var jag ute efter helförvandling, men originalvisare hade nog sett bra ut. Kanske blir så nästa gång jag är trött på den.

/Philemon
 

d@ke

Cartier
Japp! Det får bli en sån!
För mig är det Sinn, och Sinn är snygga grejer.
Det svåra blir att välja visare...
 

d@ke

Cartier
sådärja!
tavla från Dagaz och visare från bukten - väntar...
Originalsekundaren är grym med den röda spetsen.
 

KurtHell

Breitling
Gött! Ska du lägga ut projektet?
Puh! Etter å nesten blitt gal av å vente på posten, kom endelig pakken fra Dagaz :) for å gjøre det ekstra spennende hadde min samboer brukt klokken den dagen. Da fulgte det to dager til med venting (tidenes største power reserve) nå ble jeg nettop ferdig, og fornøyd med resultatet. Kan bare gå smoothere, å smoothere fra nå av.



Nice! Är det 809 du ska jobba på?
image.jpg
image.jpg
 

KurtHell

Breitling
Veldig fin! Jeg lurer på å begynne på en skz007 med duracoat, og sandwich dial :) forsøker å finne et maskineri med optrekk, og hack å sette i den først :) glad påsk!
 
Topp