• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko modeller/skillnad?!

Bluefade

Omega
Fick hem min SKX007 igår - kunde inte vara mer nöjd! Otroligt mycket klocka för pengarna, skitkul!
ImageUploadedByTapatalk1425746494.938643.jpg
Kom den med länken eller är den en senare addering?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Frågor, frågor och frågor.. är Seikos kinetic serie något att ha? Ser mer påkostade ut. Alltså scubadiver :D
 

Sledger

Cartier
Om du vill upp i kvalitet från SKX007 så kan du sikta på en Sumo. Väldigt fina! Finns med svart tavla(SBDC001), blå(SBDC003) och orange(SBDC005, utgående).

Den oranga på ett super engineer II ser ut så här. :)

wp_20140905_14_51_30_pro-jpg.65709



Angående J och K-modeller, som jag förstått det så är de gjorda på samma fabrik men menade för olika marknader. På j-modellerna så är det engelska och arabiska på daghjulet och på K är det engelska och spanska. Finns säkert någon avart på detta också. :) Men ska iaf inte vara någon skillnad i kvalitet alls mellan modellerna.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Om du vill upp i kvalitet från SKX007 så kan du sikta på en Sumo. Väldigt fina! Finns med svart tavla(SBDC001), blå(SBDC003) och orange(SBDC005, utgående).

Den oranga på ett super engineer II ser ut så här. :)

wp_20140905_14_51_30_pro-jpg.65709



Angående J och K-modeller, som jag förstått det så är de gjorda på samma fabrik men menade för olika marknader. På j-modellerna så är det engelska och arabiska på daghjulet och på K är det engelska och spanska. Finns säkert någon avart på detta också. :) Men ska iaf inte vara någon skillnad i kvalitet alls mellan modellerna.




Okej. :D najs..

Riktigt fin klocka och ruskigt snyggt armband!! Hur är tyngden och kvaliten på armbandet??
 

john b

Rolex
Om du vill upp i kvalitet från SKX007 så kan du sikta på en Sumo. Väldigt fina! Finns med svart tavla(SBDC001), blå(SBDC003) och orange(SBDC005, utgående).

Den oranga på ett super engineer II ser ut så här. :)


Angående J och K-modeller, som jag förstått det så är de gjorda på samma fabrik men menade för olika marknader. På j-modellerna så är det engelska och arabiska på daghjulet och på K är det engelska och spanska. Finns säkert någon avart på detta också. :) Men ska iaf inte vara någon skillnad i kvalitet alls mellan modellerna.

Min uppfattning sedan många år är att J-modeller är gjorda på fabrik i Japan och K-modeller på fabrik i Korea?
Har jag verkligen haft så fel så länge?
 

Sledger

Cartier
Okej. :D najs..

Riktigt fin klocka och ruskigt snyggt armband!! Hur är tyngden och kvaliten på armbandet??

Tack! Armbandet är gediget. Klocka och länk väger in på 193 gr vilket jag tycker är väldigt lagom. Enda lilla problem jag hade var att de solida ändlänkarna hade små grader som gjorde det jäkligt svårt att få in på plats mellan bandhornen, men lite slipning på en våt slipsten så gick det bra sen. :)

Denna är för SKX007
http://www.strapcode.com/store/22mm...-chamfer-diver-clasp-p-3083.html#.VPwXdvyG_3s
 

Sledger

Cartier
Min uppfattning sedan många år är att J-modeller är gjorda på fabrik i Japan och K-modeller på fabrik i Korea?
Har jag verkligen haft så fel så länge?


Det var väl den allmänna uppfattningen förut men tänker man efter så finns det ju ingen vits med att producera en billig klocka i ett så dyrt land som Japan. Vad jag förstått så får man enligt japanska lagar stämpla en vara "Made in Japan" så länge den är tillverkad på en fabrik som ägs och drivs av ett japanskt företag, även om det är utomlands. Sedan har andra länder olika krav på detta med märkning av ursprungsland. Om jag förstått det rätt så tillverkas väl SKX i Malaysia nu, både J och K-modeller, men är alltså ämnade för olika geografiska marknader. Därav de olika språken på dagtavlan också. Jag har aldrig sett en J-modell med spanska t ex, eller en K-modell med arabiska. Sedan hörde jag även något om att K-modellerna hade längre länkar och armband för att de är menade för Europa och USA och här har vi generellt större armar, men om detta verkligen stämmer låter jag vara osagt. :)
 

T.R

Omega
En J modell 50$ dyrare än en K modell ,, men görs den J modellen verkligen i Japan , eller är det bara en säljknep?
 
Topp