• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko monster

Stryd

Cartier
IMG_6377.JPG
MonsterFredag? :nailbiting::seiko:
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Jag gillar gen 2 bäst. Den är liksom ful på något sätt så den blir snygg, lite pojkig med tänderna men det passar bra med designen och visarna som blir lite cleanare än gen 1 som var lite för mycket som hände på tavlan. Orange gen 2 ska jag skaffa någon gång.
 

vonhall

Rolex
Har haft mitt monster i säkert 14 år så jag antar att det är första generationen. Har aldrig servat den under dessa år och jag märker inget behov av detta heller. Så tuffare klocka för pengarna blir svårt att hitta!
Hittade ingen vettig bild av klockan. Så det får bli bilden där den är till hälften infrusen i Vira blåtira!
 

Stryd

Cartier
Har haft mitt monster i säkert 14 år så jag antar att det är första generationen. Har aldrig servat den under dessa år och jag märker inget behov av detta heller. Så tuffare klocka för pengarna blir svårt att hitta!
Hittade ingen vettig bild av klockan. Så det får bli bilden där den är till hälften infrusen i Vira blåtira!

Vackert!
:nailbiting::seiko:
 

john b

Rolex
Har haft mitt monster i säkert 14 år så jag antar att det är första generationen. Har aldrig servat den under dessa år och jag märker inget behov av detta heller. Så tuffare klocka för pengarna blir svårt att hitta!
Hittade ingen vettig bild av klockan. Så det får bli bilden där den är till hälften infrusen i Vira blåtira!

Så jävla rätt med klistrade indexlappar där lumen ligger lite avigt. Saknar första monstret jag hade. Den klocka som verkligen fick mig att bli klockberoende.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Så jävla rätt med klistrade indexlappar där lumen ligger lite avigt. Saknar första monstret jag hade. Den klocka som verkligen fick mig att bli klockberoende.

Samma här, såg en svart i Grekland och direkt när jag kom hem klickade jag hem en orange. Var så mkt bättre än allt jag haft tidigare :)
 

mykie

Omega
Köpte denna SRP307J1 av Wiliamo, ser att den sålts några gånger här på klocksnack.. men nu är den min ;)
Gillade färgen på Natot som följde med, inte en färg jag hade beställt själv annars.
Monster_307_1.jpg
 

240snusit

Panerai
Har ni någon monster-modell att rekommendera för någon som är helt grön på dom? Skulle helst vilja ha någon som är gjord i Japan (jag har en enorm bias för Japangjorda grejer) och helst en svart. Har inte hunnit läsa mig på de olika modellerna än så en startpunkt skulle uppskattas.
 

mykie

Omega
Har ni någon monster-modell att rekommendera för någon som är helt grön på dom? Skulle helst vilja ha någon som är gjord i Japan (jag har en enorm bias för Japangjorda grejer) och helst en svart. Har inte hunnit läsa mig på de olika modellerna än så en startpunkt skulle uppskattas.
Det finns redan så mycket info ang. just monster, så i detta fall länkar jag bara vidare till dessa 2:

Collectors Guide to All Monster Variants
The Ultimate Seiko Monster Collector’s Guide
 
Topp