Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko neomonster SNZF51 som första klocka/beater?

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av mrsvahn, 25 december 2015.

1. mrsvahn
    Trådstartare

mrsvahn Torpare

Hej, första inlägget här. Är 21 bast och på jakt efter min första klocka. Efter att ha spanat fram och tillbaka länge fastnade jag för skx007, neo monster, Spork och framförallt SRB605. Det visade sig att SRB605 var "limited edition" och Spork slutat tillverkas så de försvann. SKX007 föll bort då jag personligen känner att den behöver ett Super Oyster för att tilltala mig.

Kvar har vi alltså Seiko SNZF51K/J1. Finns det något som gör att det vore ett dåligt val som alldagsklocka med studier, träning och allt vad det innebär?

http://www.watchhubs.net/seiko-5-au...51j1-snzf51j.html?search_query=snzf&results=6

http://www.creationwatches.com/prod...-snzf51k1-snzf51-snzf51k-mens-watch-1624.html

2. Skeeter

Skeeter Stadsbo

Funkar bra, tänk bara på att räkna med moms om du beställer från utanför EU

3. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    På vilket sätt skulle en viss klocka passa dåligt för studier om jag får fråga ?

Ruskprick, yonsson, erolorhun och 1 annan gillar detta.
  4. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Du får lite bättre vattentålighet och lite roligare klocka (imho) om du väljer de vanliga monstersarna (SKX & SRP). Men Seiko5 varianten är säkerligen bra den med!
    Tror inte den borde påverka dina studier negativt!:)

yonsson gillar detta.
  5. Fujoor

Fujoor Präst

Tycker du borde passa på att köpa en skx007 (eller varför inte en 009) innan dom går ur produktion helt. Köp även till superoyster. Ett klart prisvärt paket. Alla här har minst en eller två skxor :)

Forsberg gillar detta.
  6. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
    Är säkert inget dåligt val om du skulle köpa någon av dom där seikosarna, dock så håller jag med om att en vanlig monster alt skx007/009 med 200m WR är mer Bang for the buck och mer allround.

yonsson gillar detta.
  7. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Kika på orients dykarserie, själv gillar jag dem mer än seikosar

8. TheBear

TheBear Bonde

Du är väl medveten om att det är fullt möjligt att montera ett super oyster på skx'arna? Strapcode säljer riktigt fina oysters anpassade för just skx serien. Lägger min röst på skx.

9. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm
    Jag röstar också för en klassisk SKX med Oyster-länk framför Seiko 5:an.

10. mrsvahn
    Trådstartare

mrsvahn Torpare

Great minds think alike, av någon anledning fortsatte jag kolla på bilder på skx007 med just oyster. Insåg att allt annat var fel val iom att jag undermedvetet redan bestämt mig. Sagt och gjort, 1382:- fattigare är en SKX007k1 beställd från creationwatches. När jag sedan gick för att läsa era svar känns det som jag gjort rätt val.

Anledningen att jag skrev "studier" är för att påvisa att jag som fattig student inte ville lägga hutlösa pengar på en klocka ;)

Kollar nu på strapcodes oyster då de verkar billigare än wjean och yobokies. Några synpunkter här? Någon anledning att inte klicka hem detta:
    http://www.strapcode.com/store/22mm...-steel-bracelet-seiko-skx007-diver-p-933.html

audotcom och erolorhun gillar detta.
  11. mrsvahn
    Trådstartare

mrsvahn Torpare

Återstår att se om jag byter själv eller om polaren som jobbar i en klockmasterbutik byter länken men ett Super Oyster ska på. Valde att köpa med gummi då Jubileelänken aldrig kommer användas.

12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Kör på det som avsmalnar till 18mm istället. Jag har precis själv beställt en, borde landa inom några dagar.

13. xHenke

xHenke Friends of KS

+1 på 22-18mm, har haft båda och det som smalnar av till 18 ser mycket bättre ut!

14. mrsvahn
    Trådstartare

mrsvahn Torpare