• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko och Speedmaster Pro.

Är detta ett "match made in heaven"?
Mycket svartvitt hursomhelst!
Katten heter Seiko och frotterar sig ibland med understående märken.
0162-3_zps7d37bfc7.jpg
 

hxw

Omega
Fin klokke, og fin katt! :)

LongCon skrev:
Du får döpa om katten till Omega istället! Lite mera klass! ;D
"According to Seiko's official company history, titled "A Journey In Time: The Remarkable Story of Seiko" (2003), Seiko is a Japanese word meaning "exquisite," "minute," or "success"."

;)
 
Historien runt katten är följande; 2009 bodde tyska sommarturister i en stuga 1 km från mig. Familjen bestod av mor, far och 2 barn, 5 och 11 år gamla. Vi lärde känna varandra och var växelvis på middag hos varandra.
Familjen hade katten från april till september.
När de skulle åka hem så försökte pappa sparka ihjäl katten. (har jag pressat ur honom)
Detta resulterade i att jag hittade henne i min vedbod i slutet av september. Hon hade vänster bakben avsparkat, var utmärglad, döende och jag plockade av henne 87 fästingar.
Jag gav henne en chans genom att spjälka benet och lät henne bo i min vedbod, ordentligt inpackad i värmande låda med frigolit och en glödlampa. Gav henne mat och lite prat varje dag. Hon läkte ihop skapligt och piggade på sig bra. När kylan kom i oktober så tänkte jag att hon kunde få bo i kökshallen, men inte inne i stugan.
Efter 2 månader i kökshallen fick hon komma in i stugan då jag var hemma, men inte på natten.
Hursomhaver tog hon över så småningom och jag är nu hennes människa.
Hon bor nu inne och i stugans skönaste fåtölj!
Jag har en kattlucka i dörren till kökshallen, efter min förra katt, och hon lärde sig använda den.
Nu är stugan hennes och hon har skaffat sig ett litet revir runtomkring.
Hon är en fantastiskt trevlig katt, tillgiven och stillsam.
Jag älskar henne och hon ger samma känsla tillbaka.
Lite halt är hon, men springer, klättrar i träd och fångar möss.
Är alltid glad och tillgiven när jag kommer hem från arbetet.
2011 kom den tyska familjen tillbaka till sommarstugan. Jag tog med katten och förklarade hur hon och jag haft det sedan 2009. Gav familjen en räkning på kattmat för 2år och tog ifrån dom den nya sommarkatten, jag lade på mig en mycket ilsken min och var nog ganska hotfull.
Efter 1 månad fick jag 4000:- i ett kuvert i brevlådan. I kuvertet fanns även en ursäkt från pappan i familjen med en försäkran om att inga flera sommarkatter skulle införskaffas.
Familjen har varit i sin stuga 2012, utan sommarkatt.
Jag och Seiko har det bra, den andra sommarkatten bor hos min syster och har det fint. Den katten heter Tissot, namnet är jag skyldig till.
Människor som inte respekterar och hanterar djur väl har jag inte mycket till övers för.
Har i alla fall räddat 2 katter och fått en familj att sluta med sommarkatter, det känner jag en stolthet över.
Seiko ger mig mycket tillbaka och vi har det bra ihop.
Seiko har mycket tidsesxakta vanor och saker och ting händer nästan på minuten var dag.
Hon går lika exakt som en bra Seiko.
Jag hoppas vi får många flera minuter ihop.
Hon är ca. 4,5 år och om det går bra hänger hon med i 8 år till. Hon kanske överlever mig...
Hon har, tyvärr, inga speciella klockpreferenser utan stryker sig mot de klockor som finns i närheten.
Jag försöker prägla henne på mina 8 Seikos men det går inget vidare.
Dock reagerar hon på mina vitageur, de som tickar högst.

Ta hand om era djur!
 
C

Crowolf

Guest
BluesmanV8 skrev:
Historien runt katten är följande; 2009 bodde tyska sommarturister i en stuga 1 km från mig. Familjen bestod av mor, far och 2 barn, 5 och 11 år gamla. Vi lärde känna varandra och var växelvis på middag hos varandra.
Familjen hade katten från april till september.
När de skulle åka hem så försökte pappa sparka ihjäl katten. (har jag pressat ur honom)
Detta resulterade i att jag hittade henne i min vedbod i slutet av september. Hon hade vänster bakben avsparkat, var utmärglad, döende och jag plockade av henne 87 fästingar.
Jag gav henne en chans genom att spjälka benet och lät henne bo i min vedbod, ordentligt inpackad i värmande låda med frigolit och en glödlampa. Gav henne mat och lite prat varje dag. Hon läkte ihop skapligt och piggade på sig bra. När kylan kom i oktober så tänkte jag att hon kunde få bo i kökshallen, men inte inne i stugan.
Efter 2 månader i kökshallen fick hon komma in i stugan då jag var hemma, men inte på natten.
Hursomhaver tog hon över så småningom och jag är nu hennes människa.
Hon bor nu inne och i stugans skönaste fåtölj!
Jag har en kattlucka i dörren till kökshallen, efter min förra katt, och hon lärde sig använda den.
Nu är stugan hennes och hon har skaffat sig ett litet revir runtomkring.
Hon är en fantastiskt trevlig katt, tillgiven och stillsam.
Jag älskar henne och hon ger samma känsla tillbaka.
Lite halt är hon, men springer, klättrar i träd och fångar möss.
Är alltid glad och tillgiven när jag kommer hem från arbetet.
2011 kom den tyska familjen tillbaka till sommarstugan. Jag tog med katten och förklarade hur hon och jag haft det sedan 2009. Gav familjen en räkning på kattmat för 2år och tog ifrån dom den nya sommarkatten, jag lade på mig en mycket ilsken min och var nog ganska hotfull.
Efter 1 månad fick jag 4000:- i ett kuvert i brevlådan. I kuvertet fanns även en ursäkt från pappan i familjen med en försäkran om att inga flera sommarkatter skulle införskaffas.
Familjen har varit i sin stuga 2012, utan sommarkatt.
Jag och Seiko har det bra, den andra sommarkatten bor hos min syster och har det fint. Den katten heter Tissot, namnet är jag skyldig till.
Människor som inte respekterar och hanterar djur väl har jag inte mycket till övers för.
Har i alla fall räddat 2 katter och fått en familj att sluta med sommarkatter, det känner jag en stolthet över.
Seiko ger mig mycket tillbaka och vi har det bra ihop.
Seiko har mycket tidsesxakta vanor och saker och ting händer nästan på minuten var dag.
Hon går lika exakt som en bra Seiko.
Jag hoppas vi får många flera minuter ihop.
Hon är ca. 4,5 år och om det går bra hänger hon med i 8 år till. Hon kanske överlever mig...
Hon har, tyvärr, inga speciella klockpreferenser utan stryker sig mot de klockor som finns i närheten.
Jag försöker prägla henne på mina 8 Seikos men det går inget vidare.
Dock reagerar hon på mina vitageur, de som tickar högst.

Ta hand om era djur!

Fy faan vilken historia! Det finns så mycket jävla folk här i världen..... Stor Eloge till dig Broder!

Allt Gott

/Poppe
 

Johan M

Cartier
Tack, det var bra gjort av dig och vilken fin katt Seiko är :)

Jag trodde faktiskt inte att det fanns folk som medvetet skaffade sommarkatter, fy sjutton för dem. :evil:
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag blir så förbannad när jag läser sådant! Tur att Seiko fick ett bra hem till slut.

Tänk om man skulle sparka av tyskens ben och lämna honom bakom vedboden....

Har själv ett mindre zoo, 2 hundar, 2 katter och tjejerna i familjen har 3 hästar så djurvän kan jag kalla mig.
 

hxw

Omega
BluesmanV8 skrev:
Människor som inte respekterar och hanterar djur väl har jag inte mycket till övers för.
Har i alla fall räddat 2 katter och fått en familj att sluta med sommarkatter, det känner jag en stolthet över.
Hear, hear!
Ser ut som hun har det bra nå! :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En stor eloge till dig! Man skulle ju gärna ge den grannen en spark snarare än en räkning ;)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Seiko och Speedmaster Pro.

Men för h-vete??!! :evil:
Efter den historien värmer det lite extra att se Dina mysiga bilder på Seiko i stugvärmen... :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hemsk historia som fick ett bra slut, starkt jobbat av dig och ännu starkare att inte sparka av benet på den där tysken.
 
Vi varken talar med eller träffar varandra längre, mannen och jag. Frun och barnen var förbi förra sommaren och bad om ursäkt. Det tyckte jag kändes ok. Gubben tror jag inte jag fixar att träffa med värdigheten i behåll.
När frun och barnen kom hit satt jag och Seiko i trädgårdssoffan. Hon gick in när dom kom. Säger väl det mesta.

Nu till något roligare. Imorse stod 2 rådjur och åt fågelfrö ur grannens fågelmatare. Då såg jag att katten kröp fram mot dom bakom en buske. Hon gjorde ett utfall och vips var rådjuren borta.
Självförtroende har hon, den lilla 2,7 kiloskatten. Eller kanske är hon bara korkad?
0017_zpsb8fa6729.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Snyggt jobbat! :)


David skrev:
Det ska till ett alldeles särskilt sorts svin att försöka sparka ihjäl ett djur man haft som husdjur!

För er som inte känner er tillräckligt äcklade över vad jag hoppas är en begränsad del av mänskligheten har jag en artikel att bjuda på som i alla fall gjorde mig både förvånad och upprörd:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -road.html

Det fenomenet har jag varit med om, i det fallet med en medelålders kvinna och en igelkott inblandade. I övrigt såg hon ut som en lugn mellanstadielärare, butiksbiträde eller kanske kontorsarbetare. :shock:
 

David

Bödeln
Bojke skrev:
Det fenomenet har jag varit med om, i det fallet med en medelålders kvinna och en igelkott inblandade. I övrigt såg hon ut som en lugn mellanstadielärare, butiksbiträde eller kanske kontorsarbetare. :shock:

Så här vilt gick det till när jag såg en igelkott senast.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=p9HY56FLFOw[/video]
 
Jag trodde det där med "sommarkatter" var en myt. Varje år hör man någon från nån kattjour som tar upp problematiken men jag har alltid varit skeptisk. Har tänkt att det handlat om vanliga bortsprungna katter bara.
Har lite svårt att tro att folk kan vara så grymma att man dumpar ett husdjur efter en sommar.

Nu vet vi att det har hänt minst en gång iaf. Dock har jag fortfarande svårt att tro att fenomenet är vanligt förekommande.
Bra att du tog hand om den iaf.
 

addeh

Cartier
Du är en riktig hjälte och sann djurvän BluesmanV8 . Det kryper i kroppen på mig när jag hör hur förbannat sjuka vissa människor är. Fin kisse och en riktigt trevlig klocka!
 

sjobbe

Cartier
Historien runt katten är följande; 2009 bodde tyska sommarturister i en stuga 1 km från mig. Familjen bestod av mor, far och 2 barn, 5 och 11 år gamla. Vi lärde känna varandra och var växelvis på middag hos varandra.
Familjen hade katten från april till september.
När de skulle åka hem så försökte pappa sparka ihjäl katten. (har jag pressat ur honom)
Detta resulterade i att jag hittade henne i min vedbod i slutet av september. Hon hade vänster bakben avsparkat, var utmärglad, döende och jag plockade av henne 87 fästingar.
Jag gav henne en chans genom att spjälka benet och lät henne bo i min vedbod, ordentligt inpackad i värmande låda med frigolit och en glödlampa. Gav henne mat och lite prat varje dag. Hon läkte ihop skapligt och piggade på sig bra. När kylan kom i oktober så tänkte jag att hon kunde få bo i kökshallen, men inte inne i stugan.
Efter 2 månader i kökshallen fick hon komma in i stugan då jag var hemma, men inte på natten.
Hursomhaver tog hon över så småningom och jag är nu hennes människa.
Hon bor nu inne och i stugans skönaste fåtölj!
Jag har en kattlucka i dörren till kökshallen, efter min förra katt, och hon lärde sig använda den.
Nu är stugan hennes och hon har skaffat sig ett litet revir runtomkring.
Hon är en fantastiskt trevlig katt, tillgiven och stillsam.
Jag älskar henne och hon ger samma känsla tillbaka.
Lite halt är hon, men springer, klättrar i träd och fångar möss.
Är alltid glad och tillgiven när jag kommer hem från arbetet.
2011 kom den tyska familjen tillbaka till sommarstugan. Jag tog med katten och förklarade hur hon och jag haft det sedan 2009. Gav familjen en räkning på kattmat för 2år och tog ifrån dom den nya sommarkatten, jag lade på mig en mycket ilsken min och var nog ganska hotfull.
Efter 1 månad fick jag 4000:- i ett kuvert i brevlådan. I kuvertet fanns även en ursäkt från pappan i familjen med en försäkran om att inga flera sommarkatter skulle införskaffas.
Familjen har varit i sin stuga 2012, utan sommarkatt.
Jag och Seiko har det bra, den andra sommarkatten bor hos min syster och har det fint. Den katten heter Tissot, namnet är jag skyldig till.
Människor som inte respekterar och hanterar djur väl har jag inte mycket till övers för.
Har i alla fall räddat 2 katter och fått en familj att sluta med sommarkatter, det känner jag en stolthet över.
Seiko ger mig mycket tillbaka och vi har det bra ihop.
Seiko har mycket tidsesxakta vanor och saker och ting händer nästan på minuten var dag.
Hon går lika exakt som en bra Seiko.
Jag hoppas vi får många flera minuter ihop.
Hon är ca. 4,5 år och om det går bra hänger hon med i 8 år till. Hon kanske överlever mig...
Hon har, tyvärr, inga speciella klockpreferenser utan stryker sig mot de klockor som finns i närheten.
Jag försöker prägla henne på mina 8 Seikos men det går inget vidare.
Dock reagerar hon på mina vitageur, de som tickar högst.

Ta hand om era djur!


En historia som framkallar en tår i ögat hos en djurälskare som mig, en stor eloge till dig. Önskar dig, Seiko och Speedyn all lycka och många bra år tillsammans!
 

meo_swe

Audemars
Denna historia är underbar! Det är hemskt att folk är så jävla onda att de har sommarkatter, och jag blir glad i själen när folk gör så som du Bluesman. Och att du döper katten till Seiko, och sättet du skriver detta på gör att jag får ett leende på läpparna!
 
Topp