• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko PADI

Labbo

Breitling
Hejsan

Är det någon som har koll på om Seiko PADI kommer att säljas av AD i Sverige?
Eftersom man missade att vara med på gruppköpet om det blev något av det?

Har använt google men hittade ingen fakta om återförsäljare...
 

Labbo

Breitling
Vad tror du Yonsson finns det chans att man kan få tag på en eller kommer det vara hugg 6a?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad tror du Yonsson finns det chans att man kan få tag på en eller kommer det vara hugg 6a?
Utan att ha vetenskapligt stöd så lär de bli svåra att få tag på nya. Vårt gruppköp motsvarade ungefär 25 butikers beställningar och det är ju tydligt att fler än de som var med på gruppköpet vill köpa.

Hade jag varit du så hade jag inte väntat tills de kommer i butik. Mårtenssons i Halmstad har exempelvis beställt 2st och det har nog även Klockmaster på Frölunda torg i GBG. Vet att det gjorts flera förbokningar dessutom så mitt tips är att du direkt ringer Klockmaster Globen (som beställt flest) och bokar en direkt. De kommer även få in sina tidigare än de andra butikerna.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Becks i Norrköping får in 2 st som jag vet. Är nr2 i kö så båda dom lär väl ryka direkt skulle jag tro. Ställ dig i kö genast skulle jag säga. Det ser nog likadant ut på väldigt många ställen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När beräknas de komma, något du vet?
Officiell release är månadsskiftet juli/augusti men vi kommer nig få våra tidigare, allt står i den "officiella" tråden.

Klockmaster i Frölunda har beställt det de fick, var där förra veckan och pratade om PADI köpet på klocksnack som verkar vara välkänt :D
Så det är la bara att ringa runt lite.
Klart de vet, rätt stor grej och samma "klock-kedja" + att de var på Baselmässan. Och jag är där hyfsat ofta och tjatar om det. :)

Är det listpris eller det pris som KS-gruppköpet hamnade på?
Listpris.
 

hannes1988

Cartier
Just det du är ju från samma stad som mig! Smartskalle :banghead: dom nämnde att det hade träffat någon tjötig snubbe där på Basel ;)
 

kexet77

Cartier
klockmaster fältöversten tar in 60 st i första omgången i juli. alla dom är sålda. nästa omgång kommer i aug. där kan man ställa sig på väntelista.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men det lär ju då krylla av dem på k&s inom kort ändå. Folk är ju galna flippare. Eller varför skulle denna bli keeper för alla (ett ord som alla kan men inte många upplevt)? ;)
Ja du... OK pris, gratis försäkring, från Svensk AD, kommer bli ovanlig, man kommer bli först, kul klocka, trevlig kväll, mm. :)

Men visst, alla dör nog inte med den i kistan.
 

Labbo

Breitling
Får se hur det blir har jagat AD sen jag startade tråden och alla säger att man inte kommer få tag på en under sommaren...
 
Topp