• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko "Pouge" 6139 frågor och kanske svar!?

Exxet

Rolex
Jo men du förstår vilken jag menar :)
Om det suttit ett sånt här i klockan?
1.jpg
 

rogart-63

Patek
Mycket skit 6139 det finns därute? Letar runt för att hitta nåt kul att sätta tänderna i ? Men bara massa skunk och ihopaplock. Svårt att hitta nåt bra helt enkelt? Priser är dessutom löjligt höga? Eller så börjar dom att stiga rejält på vissa modeller? Nästa hype kanske?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Mycket skit 6139 det finns därute? Letar runt för att hitta nåt kul att sätta tänderna i ? Men bara massa skunk och ihopaplock. Svårt att hitta nåt bra helt enkelt? Priser är dessutom löjligt höga? Eller så börjar dom att stiga rejält på vissa modeller? Nästa hype kanske?
Känns inte som priserna från förr gäller längre. Förr kunde man ju få en fin pouge med länk för 2000:-, betalade rätt mycket mer nu för min head only med möglig tavla...
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Mycket skit 6139 det finns därute? Letar runt för att hitta nåt kul att sätta tänderna i ? Men bara massa skunk och ihopaplock. Svårt att hitta nåt bra helt enkelt? Priser är dessutom löjligt höga? Eller så börjar dom att stiga rejält på vissa modeller? Nästa hype kanske?
Andra tider nu..känns ändå som de som gått i landet legat lägre än vad de gör internationellt.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

Jockinho

Patek
2-Faktor
Mycket skit 6139 det finns därute? Letar runt för att hitta nåt kul att sätta tänderna i ? Men bara massa skunk och ihopaplock. Svårt att hitta nåt bra helt enkelt? Priser är dessutom löjligt höga? Eller så börjar dom att stiga rejält på vissa modeller? Nästa hype kanske?

Vissa modeller, de nedan jag ägt som varit extremt trevliga var inte så lättflippade (tog några dagar)... Btw @pappadaniel om du tröttnar på 6139 får du höra av dig först till mig hehe ;)

https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-6012.38229/

https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-prisbump-11-9.59555/

Denna modell är förövrigt väldigt trevlig, men i mitt tycke bäst med vita visare. Originallänk fantastiskt skön :)
 

rogart-63

Patek
Vissa modeller, de nedan jag ägt som varit extremt trevliga var inte så lättflippade (tog några dagar)... Btw @pappadaniel om du tröttnar på 6139 får du höra av dig först till mig hehe ;)

https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-6012.38229/

https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-prisbump-11-9.59555/

Denna modell är förövrigt väldigt trevlig, men i mitt tycke bäst med vita visare. Originallänk fantastiskt skön :)
En sån har jag faktiskt redan. Mycket trevlig. Dock inte på originallänk. Men fick den av en mycket snäll forummedlem.
Vita visare har jag nog aldrig sett? Är det inte dom gula visarna som bleknat till vita.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
En sån har jag faktiskt redan. Mycket trevlig. Dock inte på originallänk. Men fick den av en mycket snäll forummedlem.
Vita visare har jag nog aldrig sett? Är det inte dom gula visarna som bleknat till vita.

Nja tänkte på denna modell, var lite otydlig ;)
IMG_1224.JPG


Tycker även helmet känns rätt prisvärda än, iof inte ägt men måste ju va trevliga :) Ägt en tokei zara iaf.
 

rogart-63

Patek
Fel där? Finns vita visare såg jag? Tror t.o.m att jag har en liggande som var tänkt till just den 6012:an . Skulle måla den röd iofs.
Tokei Zara är snygg men en riktigt best på handleden:eek:
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Dubbelpostar från Kobra Kai! :) Är lite kluven var jag skulle posta!

Man återkommer alltid till denna klocka! Det är historien utseendet och funktionen som vinner i längden! Detta ex har ny krona, glas och med en SEIKO logga som delvis är skadad. Inte helt mint med andra ord. Tidshållningen är helt ok men dag/datum och krono funktionen behöver en service! Visst är den värd en service, eller?!

DSCF3550.JPG

DSCF3554.JPG

DSCF3551.JPG
 

Macklin

Cartier
Dubbelpostar från Kobra Kai! :) Är lite kluven var jag skulle posta!

Man återkommer alltid till denna klocka! Det är historien utseendet och funktionen som vinner i längden! Detta ex har ny krona, glas och med en SEIKO logga som delvis är skadad. Inte helt mint med andra ord. Tidshållningen är helt ok men dag/datum och krono funktionen behöver en service! Visst är den värd en service, eller?!

DSCF3550.JPG

DSCF3554.JPG

DSCF3551.JPG

Jättefin men trist att loggan är så sliten. Hur kan resten av tavlan vara i gott skick när loggan är sådär?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Dubbelpostar från Kobra Kai! :) Är lite kluven var jag skulle posta!

Man återkommer alltid till denna klocka! Det är historien utseendet och funktionen som vinner i längden! Detta ex har ny krona, glas och med en SEIKO logga som delvis är skadad. Inte helt mint med andra ord. Tidshållningen är helt ok men dag/datum och krono funktionen behöver en service! Visst är den värd en service, eller?!

DSCF3550.JPG

DSCF3554.JPG

DSCF3551.JPG
Absolut är den det. Tveklöst
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Dubbelpostar från Kobra Kai! :) Är lite kluven var jag skulle posta!

Man återkommer alltid till denna klocka! Det är historien utseendet och funktionen som vinner i längden! Detta ex har ny krona, glas och med en SEIKO logga som delvis är skadad. Inte helt mint med andra ord. Tidshållningen är helt ok men dag/datum och krono funktionen behöver en service! Visst är den värd en service, eller?!

DSCF3550.JPG

DSCF3554.JPG

DSCF3551.JPG
Klockan ser fin ut. Visst lite kärlek behöver den och kan du lösa det själv så hade jag kört och fixat till den.
 

Exxet

Rolex
Jag tycker att tavlan ser okej ut, förutom loggan då, det finns ju två versioner av tavlan, 6030T och R, T-vers. har platt A i Japan och R-vers. har spetsigt A, men helt säker kan man ju aldrig vara, den här tavlan ska visst vara en original, fräckt snodd på nätet:
150.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Absolut är den det. Tveklöst
Klockan ser fin ut. Visst lite kärlek behöver den och kan du lösa det själv så hade jag kört och fixat till den.
Tror tavlan är AM.
Titta på Japan texten. Skall vara "platt" A i JAPAN. förm har de sabbat seikologgan vid monteringen....
Jag tycker att tavlan ser okej ut, förutom loggan då, det finns ju två versioner av tavlan, 6030T och R, T-vers. har platt A i Japan och R-vers. har spetsigt A, men helt säker kan man ju aldrig vara, den här tavlan ska visst vara en original, fräckt snodd på nätet:
150.jpg

Tackar för all input! Det är alltid lurigt! Ska nog försöka ge mig på en service ändå!:)
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att tavlan ser okej ut, förutom loggan då, det finns ju två versioner av tavlan, 6030T och R, T-vers. har platt A i Japan och R-vers. har spetsigt A, men helt säker kan man ju aldrig vara, den här tavlan ska visst vara en original, fräckt snodd på nätet:
150.jpg
Åfan, trodde det alltid var platt A. :oops:
 
Topp