• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko "Pouge" 6139 frågor och kanske svar!?

Compiss

Patek
2-Faktor
Så här ser min länk ut @Compiss

image.jpg
image.jpg
Tror detta är orginallänk till min ena. Kolla skillnaden mellan första länkens bredd på din och min länk.
image.jpeg
 

6r15c

Omega
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Har köpt en Pouge billigt. Kommentarer?
Aug 74?
Kommentarer:
Ser helt OK o original ut tycker jag.
Kolla om "sekundvisaren" går varv efter varv när chronografen är igång. Så att den inte stannar strax innan full minut mellan ca 55 till 60 sekunder. Det är då subdailen är i ingrepp och skall räkna upp en minut och klockan orkar inte och har för lite kraft att göra det. Dvs det är dax för service.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kommentarer:
Ser helt OK o original ut tycker jag.
Kolla om "sekundvisaren" går varv efter varv när chronografen är igång. Så att den inte stannar strax innan full minut mellan ca 55 till 60 sekunder. Det är då subdailen är i ingrepp och skall räkna upp en minut och klockan orkar inte och har för lite kraft att göra det. Dvs det är dax för service.
Det funkar :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Går inner bezel att vrida med kronan? Det är ett annat vanligt problem. Är glaset utbytt? Och är det i så fall glas?
Ser fin ut i övrigt, och vad jag kan se är det originaldelar! Grattis!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Har köpt en Pouge billigt. Kommentarer?
Aug 74?
Snyggt fångat! Bezeln sitter lite snett, som du säkert sett, men det går ju att åtgärda. Länken ser ut att vara nyborstad, läst att just de länkarna hade PCL från fabrik. Snyggaste länken på de IMHO. Borde stå "Japan Z" på bladet, eller möjligtvis "Japan B" eller "Stelux" på bladet, om den är hyfsat korrekt. Kronan ser ut att vara aftermarket. Glaset ser lite lågt ut, så antingen polerat eller AM.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min länk har PCL så jag gissar det var original ( ingen skulle väl göra det i efterhand, eller?)
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Hamnade på julfirande hos söta frökens moster och hennes man och jag pratade lite klockor varpå han gick och hämtade den här!
Köpt ny av honom och aldrig servad och fungerar klockrent. Knappt några repor och överlag i fantastiskt bruksskick. Jag är inte värst påläst on modellen, men jag måste erkänna att den är riktigt charmig! Ursäkta den dåliga bilden, kasst ljus och kass fotograf

image.jpg
 
Topp