• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko "Pouge" 6139 frågor och kanske svar!?

Alruts

Rolex
Pledge Member
Nu tillslut fick jag äntligen leverans av länken från oncleseiko.
Original i all ära men jag har personligen svårt för rassligheten i den vikta länken.
Solid länk gjorde faktiskt att hela klockan känns mer solid. Claspen är lite längre än orginal men har ändå lite mindre öppning så man får liksom kränga klockan över handen.
Nu har jag bara precis fått på den och provat men är jävligt nöjd.
Bifogar lite bilder
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
:):):)
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
"Pogue" er strengt tatt bare 6000-6009, Pepsi bezel. Coke Bezel er 6030, og regnes egentlig ikke som Pogue. Skal man vaere helt korrekt, er det vel bare den gule som burde kalles Pogue.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Lyckades knipa den här på ebay nyss:)
Seiko pogue med den ovanliga silverfärgade urtavlan!
Vad kan den vara värd?
@Compiss
@virrooo
image.jpg
Såg den.
Rätt sliten, ser inte ut att vara enkom originaldelar, utan länk och rätt skadad tavla.
Skulle nog säga ca 800 kr, med risk att du blir besviken.

Vad blev slutpriset på eBay?

Ligger toppfina ex med silvertavla för ca 3000kr på marknaden.
 

Daytona96

Rolex
Såg den.
Rätt sliten, ser inte ut att vara enkom originaldelar, utan länk och rätt skadad tavla.
Skulle nog säga ca 800 kr, med risk att du blir besviken.

Vad blev slutpriset på eBay?

Ligger toppfina ex med silvertavla för ca 3000kr på marknaden.
1215kr blev slutpriset...
Det var ju tråkigt:(

Kanske går att göra rent tavlan.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
"Pogue" er strengt tatt bare 6000-6009, Pepsi bezel. Coke Bezel er 6030, og regnes egentlig ikke som Pogue. Skal man vaere helt korrekt, er det vel bare den gule som burde kalles Pogue.
Jag brukar agera språkpolis och visst var det den gula som Pouge använde, men tycker man kan inkludera även den blå tavlan under benämningen Pouge... :cool:
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
1215kr blev slutpriset...
Det var ju tråkigt:(

Kanske går att göra rent tavlan.
För några år sedan hade jag hållit med om 800.-, men idag skulle jag säga att det är ovanligt att hitta en -600x för under 1500.-. Med det sagt så är det som @Compiss säger - ditt exemplar är inte utan anmärkning, och kommer inte vara det galna fyndet du kanske hoppats på. Men kul med den ovanligaste av de tre tavlorna, och ska bäras med glädje och stolthet!
 

Daytona96

Rolex
För några år sedan hade jag hållit med om 800.-, men idag skulle jag säga att det är ovanligt att hitta en -600x för under 1500.-. Med det sagt så är det som @Compiss säger - ditt exemplar är inte utan anmärkning, och kommer inte vara det galna fyndet du kanske hoppats på. Men kul med den ovanligaste av de tre tavlorna, och ska bäras med glädje och stolthet!
Tack!:)
 
Jag skulle behöva ett nytt glas till min Pogue. Någon som har eller vet vart man kan få tag på ett sådant?
Sedan är jag också på jakt efter en länk :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag skulle behöva ett nytt glas till min Pogue. Någon som har eller vet vart man kan få tag på ett sådant?
Sedan är jag också på jakt efter en länk :)
Allt finns på eBay.
Många fejk länkar där dock men org går att hitta. Ofta billigare att köpa en trasig skrot pouge med org länk och ta det du behöver än att köpa lös länk och glas
 
Topp