• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko "Pouge" 6139 frågor och kanske svar!?

Compiss

Patek
2-Faktor
Auktionstips:
http://m.ebay.com/itm/Vintage-Seiko...dtimer-November-1969-/122017667507?nav=SEARCH
image.jpg
image.jpeg


Min som jämförelse.
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Har för lite att hitta på i dag, så här är lite Pogue i TV/Film trivia:

Kommisarie Columbo använde en blå Pogue i S2E7 och S3E3. Poguen är en del av plottet i båda episoder.
Columbo-Seiko6139.jpg


Flash Gordon använde en gul Pogue
flashgordon6139.jpg


Ed Harris använde en blå i Apollo 13
maxresdefault.jpg


En gul Pogue i et avsnitt av Homeland
qcPjvoHNbLVlcbF3oCCaFW-YeloGUNnoRd0pjd5xgXQ.jpg


Nån som har flera?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Du får öppna och kolla ringens baksida, är den gul, är den blekt, är den hvit kan det vara en Oceanien service del.Sekund/chrono visaren är en servicedel ser jag, så det kan ju vara ringen har bytts också.
Den länken har jag aldrig sett.
Notchat är alltid "the shit"
Vad är det för tillverkningsdatum på den, förresten?


Kortvarig glädje dessvärre. För mkt som ej stämde efter kontroll så den skeppas tillbax till säljaren i Singapore. Trist att säljaren gav fel info då jag efterfrågade vissa saker. :(


Men med lite tur blir det ändå glädje mot veckans slut. Enorm glädje!

Ni kan börja gissa nu ..... :)
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Kortvarig glädje dessvärre. För mkt som ej stämde efter kontroll så den skeppas tillbax till säljaren i Singapore. Trist att säljaren gav fel info då jag efterfrågade vissa saker. :(


Men med lite tur blir det ändå glädje mot veckans slut. Enorm glädje!

Ni kan börja gissa nu ..... :)
Trist att behöva skicka tillbaka men spännande med annat nytt på väg. Ser fram emot inlägg till helgen :)
 
Topp