• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko ref. 6922 vs Audemars Piguet ref. 5402

meo_swe

Audemars
Underbar recension!
Jag antog en släng av ironi, men just att känna en sådan passion till en klocka som kostar mindre än att köpa surf på schipol är ju inte helt konstigt ändå. Precis som att folk är helt lyriska över WV bubbla. ;)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Notera:
Gerald Genta designade enbart: PP Nautilus, AP Royal Oak & IWC Ingenieur.

Till skillnad från vad Archieluxury och vissa VC-chefer (?) tror så designade han inte 222 / Overseas. Or so they say...
http://www.thehourlounge.com/en/vacheron-constantin-discussions/genta-myth-568668
Apropå vadå?
Jag håller dock med dig i sak, Vacheron Constantin 222 var inte Gentas design, däremot designade han även åt UG, Omega, Bulgari mf. Men det har inget direkt att göra med rescensionen jag skrev?
Dessutom har du/ni läst lite längre fram där jag förklarar mitt tilltyg?
 

JesperO

Rolex
underbar post... tror allvarligt talat du lurade många - skrivet med sådan passion, dedikation och känsla av nörderi/insatthet att många säkert inte visste om det var ironi eller inte - det skulle ju kunna ha varit en alldels lite unik Seikopjäs det där...eller inte :)

min TT - ultra rare VFA (missing SQ) hälsar
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Skönt inlägg! Blev lite fundersam då jag läste det ffa då jag kom till beskrivningen av länkens finish, hade du ramlat och slagit i huvudet riktigt hårt ;)

Hursomhelst... Jäkligt bra och kul gjort :) Kanske måste köpa en PP 3700 och göra en jämförelse med min nu sålda Seiko 8123-6009...


Den där var ju ännu coolare än 6922:an! :) (På förekommen anledning: jag är inte ironisk)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
*host host* ;)
DSC_0867_zps51fadd01.jpg


Älskar denna typen av jämförelser, speciellt när prisskillnaden är så absurd. :D
 
Topp