• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Sarb känsla?

Chuck

Patek
2-Faktor
ysy7egar.jpg


4y2ydy8a.jpg


Kikat till och från på denna modell och på bilder ser den ut att ha detaljrikedom och finish som en GS eller DJ dvs väldigt hög. Hur är känslan IRL?

Verkar vara mycke klocka för pengarna!






Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Skrivit en recension om min sarb023 i recensionsdelen, kan intyga att kvalitén är superb för sin modesta peng (fast nog långt ifrån GS ändå, men mkt bättre än ex skx-dykarna).
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fingrat på Igge's Sarb045. Blev positivt överraskad. Särskilt djupet i tavlan! Den måste ses i verkligheten.
 

meo_swe

Audemars
Seiko Sarb är något utöver det vanliga. Nog det bästa man kan köpa för de modesta pengarna. Jag har också klämt på Igge s sarb, och djupet i tavlan, och känslan i den var jävligt trevlig.
 

Henrik A

Omega
Jag har aldrig hållt i en GS men detaljarbetet och finishen på min SARB071 (snarlik modell) tycker jag ligger på i stort sett samma nivå som mina Omega och Tudor för runt 10x pengarna. Löjligt prisvärd med andra ord.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har ingen sarb men likväl en sarx vilket är en ny linje för i år och sarx ligger i samma "grupp" som sarb modellerna.
Min sarx håller väldigt hög kvalitetskänsla. Jag har tex för ett tag sedan fingrat på en tissot seastar som är en del dyrare än seiko men sarx sopar ju banan med den modellen. Hade det varit ett schweiziskt märke hade klockorna nog legat runt 10-15k.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har ägt modellen och 4 olika GSar och den har absolut inte GS-finish. Boetten har även en mystisk upphöjning på bandhornen. Grym klocka och bra länk för pengarna, men absolut inte GS-kvalle. Det finns en anledning till prisskillnaden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Menar den undre klockan i ursprungsinlägget, fast den jag hade var med svart tavla.
 

JayJay

Rolex
Riktigt mkt klocka för pengarna. Dock en bra bit kvar till GS (ja jag vet att det ekar). Tycker det klart sämsta med kvalitétskänslan är länken som är lite smårasslig. Dock är även den klart godkänd i prisklassen.
 

droscar

Omega
Har en sarb065 aka cocktail time, mycket trevlig klocka. Medföljande läderband är lite plastigt men viklåset är bra, kör den på ett riosläder istället.
 

aadde81

Cartier
B
ysy7egar.jpg


4y2ydy8a.jpg


Kikat till och från på denna modell och på bilder ser den ut att ha detaljrikedom och finish som en GS eller DJ dvs väldigt hög. Hur är känslan IRL?

Verkar vara mycke klocka för pengarna!

Bor du inte alltför långt ifrån Sthlm kan du klämma på dem hos Klockmäster Globen.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Har också en SARB065 och den håller hög klass. Måste dock instämma angående remmen. Letar efter en passande rem.
 

Bosse

Friends of KS
Och NU i rätt tråd...

Jag har och har haft fler Seiko och när det gäller känsla och finish så tycker jag att:

Monster/SKX är inte SARB/Sumo som inte är Marinemaster som inte är GS (som också är på olika nivå) :cool:

Seiko har som jag ser det en enkel strategi "what you pay is what you get"

---Vilket är mer än man kan säga om många konkurrenter (ingen nämt, igen glömt av hänsyn till märkes talibaner på detta forum)

//Bosse
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Nu kanske jag blandar ihop den med någon annan, men finns inte denna modell med någon sifferkombination som har "vågig"/sträckad mönstrad tavla? Har för mig att jag sett den i svart och vitt nämligen, men ser inte detta mönstret på de bilder ni lagt upp.
 

barnefko

Omega
Till de som äger en SARB033:
Har den ngn lume? Funderar över att köpa en men litet lume är ett måste för att ha koll under natten.....
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Det enda minuset, idiotiskt av seiko att inte ha någon form av halvlänkbitar eller vettig mikrojusteringsmöjligheter på dem. I övrigt är det en extremt solid klocka :)

Inte tröttnat på din svarta och sugen på en vit ;)

Precis, håller med ang länkarna.
Skulle behöva halvbit.

Har sett din annons men denna var med vid sonens födsel så det är en keeper :)
 

Gurkan

Cartier
065

Grym tavla! Ser aldrig likadan ut när man tittar på den, dressig och cool i ett:) Håller dock inte med föregående om att bandet känns plastigt, tycker det har en skön känsla. Pricken över i:ET är den blå sömmen som plockar upp blåsticket i tavlan:)

 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
065

Grym tavla! Ser aldrig likadan ut när man tittar på den, dressig och cool i ett:) Håller dock inte med föregående om att bandet känns plastigt, tycker det har en skön känsla. Pricken över i:ET är den blå sömmen som plockar upp blåsticket i tavlan:)

Verkligen tjusig! Vad ligger den modellen på prismässigt?
 

Gurkan

Cartier
Ligger ny hos Seiyajapan för runt 3k. Plus då frakt och moms. Vad jag vet ska den bara finnas på den japanska marknaden.

Lite kul är att 065:an tillverkades i en serie av tre klockor i ett samarbete mellan Seiko och en berömd bartender i Japan Ishigaki Shinobu. Samlingsnamnet är "cocktail time" Alla då inspirerade av drinkar. 065 är modell "cool"
 
Topp