• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Sarb017 Alpinist

Eidolon

Omega
Dags att låta Alpinisten gå vidare efter ett års trogen tjänst. Jag köpte klockan här på forumet av första ägaren som nyligen hade fått hem den från Japan men sedan bestämde sig för att flippa tämligen omgående. Ålder på verket är således ett drygt år.

Tidshållningen mätt över de senaste fem dygnen är +0,5 till +1 sek/dygn. Klockan har då burits dygnet runt. I övrigt fungerar allt precis som det är tänkt med klockan. Quick-set av datum fungerar bra och kompassringen glider som en varm kniv genom smör.

Jag hittar två små dings på klockan; ett på nedre högra bandhornet samt ett kl 1 på boetten. Jag har försökt att få med båda två på bild. I övrigt finns en del lätta hairlines på boetten efter ett års konstant användande. Svårt att framhäva dessa på bild då de är så pass ytliga.

Utöver originalask och -armband så kommer klockan med ett mörkbrunt band med kontrastsömmar från cheepo63 här på forumet. Det kan användas med eller utan tillhörande "bund-lapp". På en av bilderna nedan framgår bundlappen till viss del under klockan. Fler bilder på klocka och/eller band kan skickas vid intresse.

IMG_9710.JPG
IMG_9714.JPG
IMG_9718.JPG
2014-11-21 09.44.18.jpg


Priset sätter vi till 2 900 kr. Eventuell frakt betalas av köparen, alternativt så görs affär upp face to face i Stockholm. Vid distansaffär kör vi full retur inom 24 h om klockan inte skulle motsvara beskrivningen.

Tack KS för annonsplatsen!
 
Topp