• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Sarb033, hiss eller diss ?

Hiss eller Diss ?


  • Totala väljare
    315

AEGJI472

Breitling
Hej medlemmar !

Jag funderar på att skaffa mig en Seiko sarb033 som en vardaglig klocka.
Vad har ni för synpunkter? är klockan värd pengarna eller finns det något bättre enligt er i samma prisklass?
Klockan går på strax under 3 000 Kr från utlandet.


(lånade bilder)
23a95b6b204b3a49789b7b070971811b.jpg
264j3hy.jpg
Seiko_SARB033.jpg
 
Otrolig fin klocka, har själv funderat på att köpa men billigaste trovärdiga återförsäljaren jag har hittat går för 3tkr exklusive moms och tull. Vet någon vart man kan få tag på en för billigare peng?
 

AEGJI472

Breitling
Otrolig fin klocka, har själv funderat på att köpa men billigaste trovärdiga återförsäljaren jag har hittat går för 3tkr exklusive moms och tull. Vet någon vart man kan få tag på en för billigare peng?
Går att köpa på Amazon för strax under 3000. Frakten är gratis.
Markerar man den även som gåva så slipper man tull :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känns som att referenser blandas friskt här. Första bilden är ingen sarb033 utan en utgången modell scvs003, SARB045 har en helt annan boett, tavla och visare än 033.

033 är bra för pengen men ingen superklocka. Urverket är ganska basic och boetten är lite halvtråkig, den har en upphöjning på bandhornen vilken ser lite konstig ut IRL. Absolut en bra klocka men man bör ha realistiska förväntningar.
 

Case

Panerai
Känns som att referenser blandas friskt här. Första bilden är ingen sarb033 utan en utgången modell scvs003, SARB045 har en helt annan boett, tavla och visare än 033.

033 är bra för pengen men ingen superklocka. Urverket är ganska basic och boetten är lite halvtråkig, den har en upphöjning på bandhornen vilken ser lite konstig ut IRL. Absolut en bra klocka men man bör ha realistiska förväntningar.
Tavla, visare och helhetsfinsihen är väldigt bra för pengarna! Urverket är väl att betrakta som stabilt och pålitligt för prisklassen skulle jag vilja säga.

Men jag håller med om att upphöjningen på boetten inte Seiko kosher och måste tillägga att är man van vid rejäla länkar är den som kommer med en besvikelse. Det var pga länken jag sålde min.

Edit: Bättre med en bild. Måste också tillägga att jag tyckte mer om den på läder.

Edit II: Jag betalade totalt 3150sek köpt av Titanesque, dvs Watch Hubs på Tradera

sarb.jpg
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Den där bandhornsupphöjningen fick mig att avstå köp. Lite väl mycket cookie cutter-klocka, en sån som folk på reddit går helt bananas över (iof kanske inte helt utan anledning) ;)
Jag hade dock kollat runt lite mer :angel:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ruskigt dålig bild dessutom, får den att se ut som Seiko 5 finish typ. Men som sagt, inte korrekt beteende med upphöjningen.

Jag gillar SARX15 eller SARB021's former bättre. Typ samma klocka, mindre haussade men egentligen snyggare.
Presage SARX015 01a.jpg
SARX15
Compressed_0246.jpg

SARB021
021 var ju väldigt populär innan den gick ur produktion.
 

Case

Panerai
021 var ju väldigt populär innan den gick ur produktion.
Måste varit före min tid. :rolleyes: Jag har sett väldigt lite av den här på forumet i alla fall. Minns att det låg en variant med vit tavla till försäljning för ett tag sedan.

Uppenbart att kronskydd är min melodi BTW. En annan av anledningarna till att jag lät 33'an gå vidare.
 
Topp