• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Sarb033, hiss eller diss ?

Hiss eller Diss ?


  • Totala väljare
    315
Ojoj, har du klämt på många klockor över 10k? Jag äger flertalet Seiko, bla Sarb017 och SKX007. Båda klockorna levererar extremt bra för priset man ger för dom, men att säga att det krävs ett förståndshandikapp för att köpa en klocka för över 10k är helt enkelt bara brist på kunskap. Jämför man med andra ur runt samma prisklass är SARB linjen grym, men självklart står dom inte upp mot klockor som kostar 4-10 gånger mer. Varför skulle i så fall Seiko ens ha en GS linje? Jämför en GS med en SARB så ser du definitivt varför en GS är mycket dyrare. Sen är ju även urverken flera dimensioner ifrån varandra.
EDIT: Har haft en 033 som jag sålde pga bandhornen. Köpte en 017 som är mycket roligare i mina ögon och som @Chumba skriver, lägg på några extra lappar så får du en klocka som utklassar 33:an.
Nej det finns inget rimligt, förståndigt sätt att motivera ett klockköp över 10'. Och nej du kan mala hur mycket du vill, men jag kommer aldrig att köpa att garnering av klockor, vars enda syfte är att pumpa upp priset, är ett reellt värde.
Och jag har kommit fram till detta genom erfarenhet, så jag blir svårövertalad. Jag har haft jäääättedyra klockor som jag veeerkligen förstod värdet med innan jag blev lite äldre och smartare.
 

SSL

Audemars
Nej det finns inget rimligt, förståndigt sätt att motivera ett klockköp över 10'. Och nej du kan mala hur mycket du vill, men jag kommer aldrig att köpa att garnering av klockor, vars enda syfte är att pumpa upp priset, är ett reellt värde.
Och jag har kommit fram till detta genom erfarenhet, så jag blir svårövertalad. Jag har haft jäääättedyra klockor som jag veeerkligen förstod värdet med innan jag blev lite äldre och smartare.

Är det 033 du har som profilbild?
 

Norra

Panerai
Nej det finns inget rimligt, förståndigt sätt att motivera ett klockköp över 10'. Och nej du kan mala hur mycket du vill, men jag kommer aldrig att köpa att garnering av klockor, vars enda syfte är att pumpa upp priset, är ett reellt värde.
Och jag har kommit fram till detta genom erfarenhet, så jag blir svårövertalad. Jag har haft jäääättedyra klockor som jag veeerkligen förstod värdet med innan jag blev lite äldre och smartare.
Haha, snacka om arrogans.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Nej det finns inget rimligt, förståndigt sätt att motivera ett klockköp över 10'. Och nej du kan mala hur mycket du vill, men jag kommer aldrig att köpa att garnering av klockor, vars enda syfte är att pumpa upp priset, är ett reellt värde.
Och jag har kommit fram till detta genom erfarenhet, så jag blir svårövertalad. Jag har haft jäääättedyra klockor som jag veeerkligen förstod värdet med innan jag blev lite äldre och smartare.
Jag försöker inte övertala dig, jag säger bara att det du säger är präglat av okunskap. Du tycker på ett sätt, och alla som inte gör det kallar du förståndshandikappade. Tycker du inte det är arrogant? Med åldern borde väl normalt hyfs kommit också kan jag tycka.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Nya kläder på SARB033. Tycker personligen att det flyger riktigt bra!
IMG_3447.JPG
 

veor

Omega
Den tidigare modellen av den här var min allra första mekaniska klocka. :) Tyvärr blev jag av med den i ett inbrott, fast den var snygg, välgjord och sjukt prisvärd.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Något jag undrar med, är det vanligt med kopior i lägre prisklasser? Var tex nojig när jag köpte min skx^^


Jag har gjort mitt bästa för att hitta ngt om det på nätet men jag hittar inget om den modellen. När jag googlar Seiko replica så kommer det dock upp lite sidor där de verkar ha några Seiko-modeller. Dock inga SARB utan mer exklusiva och ovanliga modeller.

Säljaren jag länkade till vidhåller att den är äkta och har ju väldigt många och goda omdömen så det blir nog ett klick på köpknappen ikväll...
 

Skogstomten

Breitling
2-Faktor
Jag har gjort mitt bästa för att hitta ngt om det på nätet men jag hittar inget om den modellen. När jag googlar Seiko replica så kommer det dock upp lite sidor där de verkar ha några Seiko-modeller. Dock inga SARB utan mer exklusiva och ovanliga modeller.

Säljaren jag länkade till vidhåller att den är äkta och har ju väldigt många och goda omdömen så det blir nog ett klick på köpknappen ikväll...
Gött, hoppas du blir nöjd med köpet ! Velade själv med att köpa en sarb033 eller en Tissot Visodate till mig själv i somras och utfallet blev en Visodate pga mer tillgänglig på den svenska marknaden :)
 

kruka

Omega
2-Faktor
https://www.ebay.com/itm/131920036964

Svårslaget pris. Finns det kopior av den modellen? Googlade men hittade inte någon info om det.

Ställde en fråga till säljaren hur han märker försändelsen samt om garantikort följer med och blev blockad från köp/ställa ytterligare frågor. Ser ju att säljaren har reö bra omdömen och det kanske är så att jag brutit mot någon inofficiell ebayregel men för mig indikerar det en oseriös säljare. Bra pris dock, även med övriga avgifter, så lite putt att jag inte kan beställa.
 
Billiga Seiko replica/fake har jag aldrig sett eller hört talas om. Men om det finns så lär det kosta lika mycket som en original.

G-Shock finns det gott om på kina marknader...
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Ställde en fråga till säljaren hur han märker försändelsen samt om garantikort följer med och blev blockad från köp/ställa ytterligare frågor. Ser ju att säljaren har reö bra omdömen och det kanske är så att jag brutit mot någon inofficiell ebayregel men för mig indikerar det en oseriös säljare. Bra pris dock, även med övriga avgifter, så lite putt att jag inte kan beställa.


Ja. Jag har en känsla av att de hellre besvarar sådant i enskilda meddelanden. Antagligen för att de inte får skylta med att de säkert märker den som gift och lägre värde?
 

Antman

Breitling
Har en SARB035 som jag är väldigt nöjd med, så hissa! Om du hittar den för 3k är det välidigt mycket "bang for the buck"
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Då jag haft problem med att få till en bra passform på länken, skulle behövt en halvlänk :(, köpte jag en Jubilee till en SKX013 och slängde på. Blev hyfsat men nöjd att kunna använda klockan mer nu när den sitter bra på armen.
IMG_1558.JPG
 

koze

Panerai
2-Faktor
Jag har en SARB033 som jag köpte i Japan nu i mars som vikarie till en Explorer. Sjukt imponerad av hur bra den är i förhållande till priset, skulle rekommendera den alla dagar i veckan. Nu funderar jag på att sälja den dock, synd att den ligger oanvänd.

IMG_2609.JPG
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Har halvt beslutsångest över om jag ska införskaffa den vita eller svarta.
Båda är riktigt bra. Värt att tänka på är att den vita inte är vit utan snarare off-white med ett visst gulstick. Jag gillar det, andra kanske inte gör det. Bjuder på några bilder för att hjälpa dig ta beslutet ;)

20190409_092034.jpg 20190403_163308.jpg 20190307_151221.jpg
 
Topp