Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko SARG003

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av thelizardking, 9 oktober 2016.

1. thelizardking
    Trådstartare

thelizardking Torpare

Hej!
    Kollade runt och fastnade för Seiko SARG003 som tyvärr är en utgången modell. Ser väldigt mångsidig ut och kunde funka i lättsammare kostymsammanhang eller med t-shirt. Har nån tips på något bra alternativ till denna? Orient SER02002B är ditåt och får till ett riktigt bra pris på Skywatches men den känns lite väl dressy ut. Synpunkter/erfarenheter beträffande den?

Senast ändrad: 9 oktober 2016
  2. Fujoor

Fujoor Präst

Tror det blir väldigt svårt att hitta den. Jag har haft en sådan. Bra klocka. Lite för stor för min smak (42 mm?). Håll utkik på watchrecon så kanske du hittar en. Sålde min här på forumet. Bjussar på lite bilder.
    2015-08-26 07.37.14 1.jpg 2015-08-26 07.37.16 1.jpg

3. thelizardking
    Trådstartare

thelizardking Torpare

Tack för tipset men du har troligen rätt. Fina bilder på fin klocka! Inga andra tips på alternativa modeller?

4. Fujoor

Fujoor Präst

Du tänker på just en field watch aktig klocka? Finns ju några Seiko 5 och några ur sarg serien som fortfarande säljs. Det bästa alternativet kanske ändå är en sarb17 alpinist på länk.

5. thelizardking
    Trådstartare

thelizardking Torpare

Ja idealet vore en klocka som är lite rough men ändå mer eller mindre dressy. Kanske en svår ekvation att få ihop.

Har kollat på sarb17 men inte säker om jag gillar den gröna tavlan!

6. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    thelizardking gillar detta.
  7. thelizardking
    Trådstartare

thelizardking Torpare

Har kollat på SARG005 och 007 och de ser bra ut! Gillade den aningen mer uppklädda 003 mer men nån av dessa kunde kanske vara ett alternativ ändå!

8. Breakout

Breakout Bonde

Från:
    Härjedalen
    IMG_0630.JPG Inte sugen på en SDGM003 i nyskick istället?;)

thelizardking gillar detta.