• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SARG009, Seiyajapan.

daniel43436

Breitling
Riktigt snygg! Har själv precis beställt en sarb033 från seiyajapan och hoppas få den innan nästa helg! Enligt sidan skulle det vara fraktfritt, men det tillkommer väl kanske en liten avgift när leveransen byter transportbolag på vägen kan jag tänka mig. Återkommer när jag fått den, om du kan hålla dig!

//
 

Blackmore

Panerai
Den är ganska frän tycker jag. Minst sagt bra läsbarhet.

Jag grämer mig lite att jag inte slog till på den som var till salu relativt nyss.
 

buggin-san

Cartier
Mina 50 cent! Haft den, så här kommer ett par bilder. Bra size, schysst verk. Testa!

Seiya är bra och jag har inte haft några problem alls med dem.

// martin

20140608_164012_zpsdc6e4942.jpg

20140604_085857blaringnatoibil_zps47a04033.jpg
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
Jag grämer mig lite att jag inte slog till på den som var till salu relativt nyss.

Samma här! Den gick åt riktigt fort. Är det här en smygbubblare i sarg-serien? Har på senare tid sett mer och mer av den på instagram etc. Eller är det bara confirmation bias från min sida, då jag varit en smula besatt av den på senaste tiden?

Ni som har en sarg009/011, ger tavlan ett så stort intryck som det ser ut på alla klocknärbilder man ser?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Den är ganska frän tycker jag. Minst sagt bra läsbarhet.

Jag grämer mig lite att jag inte slog till på den som var till salu relativt nyss.

You snooze you lose! :)

Ni som har en sarg009/011, ger tavlan ett så stort intryck som det ser ut på alla klocknärbilder man ser?

Jag tror man upplever den större än vad den egentligen är när man ser alla bilder på nätet, troligen pga de stora indexsiffrorna. Under den tid jag hade den tyckte jag den kändes perfekt i storlek med sina 40 mm.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Nu ägde jag den bara ett par månader men det enda jag vet att jag störde mig på var glasbaksidan, klockan suger som fast när det blir fuktigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu ägde jag den bara ett par månader men det enda jag vet att jag störde mig på var glasbaksidan, klockan suger som fast när det blir fuktigt.
IMG_0301.JPG
IMG_8531.JPG

Jag hatar glasbaksida av just den anledningen. Har ju en SARG007, glasbaksidan ser jag som det ensam negativa. På Nato är det ju dock inget bekymmer.
 

daniel43436

Breitling
IMG_2381.JPG
Fick denna idag från Seiyajapan Sarb033. Fick betala moms/tull när jag hämtade ut den. Oavsett tycker jag det blev billigt (totalt landande det på under 3800kr) om klockan hade sålts i Sverige hade den nog legat som dem andra i presage-serien, på runt 5800kr. Kan tänka mig att den sitter lika bra som andra i sar-serien av denna typ, vi får se om jag börjar störa mig på glasbaksidan!

Förövrigt så tycker jag länken är helt ok men håller med om det som skrivits på olika forum om att den inte håller samma standard som boetten. Om ni har bra tips på vilka originalseiko-länkar som hade passat bra är det välkommet.
 

veor

Omega
De senaste två gångerna jag har köpt en klocka av Seiya så har jag klarat mig undan tullen, så chansen finns.
 
Topp