• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko SBDX001 MM300 - nya bilder och prissänkt -

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DSC_0683_zps1c1f177b.jpg


Fullset, (länk, gummi, alla lådor). Köpt inom EU i november 2012 (av mig) om jag inte är helt ute och snurrar, så garanti kvar. Inga konstigheter. Några få oundvikliga spår av användning. Vridringen har några ytliga märken om man tittar efter noga.

Jag skickar även med ett vanligt tunnare Seikospänne till länken eftersom originalspännet är så tjockt och lättrepat eftersom det är i titan.

Håller tiden kanon. I princip alltid +4sekunder/dygn.
Jag kan självklart ta dagsaktuella foton på länk och övrigt om så önskas.

Listpriset på dessa är nu enligt uppgift 23500kr.
Pris 15000kr+eventuell frakt. 14000kr inkl frakt. Se sista posten för pris.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan bjuda på frakten, men otålig som jag är, så lägger jag snart ut den på fler ställen, så passa på innan dess.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äh, jag bjuder eventuell frakt också. Orkar inte krångla med det.

Kom igen nu!
Kanonskick, allt medföljer, knappt ett år gammal med garantitid kvar. Garantikortet (EU-garantikort) är stämplat av AD, men inte namnat eller daterat (lång historia, men han skickade ett först som var fel ifyllt, jag gnällde och han skickade ett nytt som jag fick fylla i), så fyll i ditt namn och skriv datum om det blir något knas (vilket det inte kommer bli). Vad väntar ni på?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu börjar det kännas löjligt! Vad vill ni ha från mig? Gummi? Läder? Ännu bättre pris? Börjar undra vad som krävs, got damn it! Ni måste ju börja bli trötta på att se denna bumpas hela tiden nu.

Kör en liten bildbump:
DSC_0084.jpg

d66bcffccaf4f062da738dcd3135bce5.jpg

DSC_0114_202DSC_0114.jpg

DSC_0264web_zps7d58b701.jpg

DSC_0264zoom_zps4fe7dffa.jpg


Urverket är ett 8L35 - alltså ett odekorerat 9s Grand Seiko-urverk. Bra grejer alltså! 50+ timmars gångreserv.
Monoque case är även det riktigt cool. Den klarar 300m OCH är heliumsäker även utan heliumventil. Hur cool är inte det?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu rullar det ju in en del PM här, så för att jag inte ska missa att svara någon, så skriver jag här också:
Klockan hålls till vidare i väntan på pengar, men är att betrakta som såld om inget krångel uppstår.
 
Topp