• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Sea Horse - en ren chansning, här är resultatet.

cherpas

Breitling
Tidigare i veckan fick jag min fina (slitna) lilla automatare. Nu i helgen har den fått all min kärlek så tänkte presentera resultatet.

Klockan är en Seiko sea horse diashock 17 jewels, tidigt 70-tal(ish) 34mm

Det här var enda bilden som visade på auktionssidan. Tog en chansning.
1.jpg


Väl hemma: Repigt glas, men tavlan såg fin ut.
2.jpg

3.jpg

Sen gick jag loss med Autosol, satt och putsade ett bra tag. Använde även Dispelx på slutet. Som jag blivit tipsad om.
4.jpg


Och så här blev det:
5.jpg

6.jpg

7.jpg


Som ni ser är det lite gult i tavlan så tänkte att det skulle vara snyggt ihop med ett grönt band. Har klockor med länk och läderband så fick bli ett nato till den här. Eller kallas det här för zulu?
9.jpg

11.jpg

Och så avslutar vi med ett wrist shot
8.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Zulu, ja.

Jättefin! Vilken jäkla skillnad det blev på baklocket. Autosol är fina grejer det.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Blev ju riktigt fin! Jag tror den är från slutet av sextiotalet. Står waterproof på din klocka och efter 1970 står det waterresistant på armbandsur. Ser ut som serienumret börjar på 6, och då är den tillverkad 1966.
 

cherpas

Breitling
Blev ju riktigt fin! Jag tror den är från slutet av sextiotalet. Står waterproof på din klocka och efter 1970 står det waterresistant på armbandsur. Ser ut som serienumret börjar på 6, och då är den tillverkad 1966.

Tack :) Ahh där ser man, jag uppskattade bara efter lite googling. Men då vet jag det :) Var det så att dom insåg att dom lovade för mycket med "water proof"?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad jag har läst härstammar ändringen från amerikanska myndigheter i slutet av sextiotalet. Och man ansåg inte att waterproof var ett korrekt uttryck.
 

Silon

Omega
Riktigt snyggt. Stor skillnad! Jag vann en klocka på auktion idag och den har riktigt repigt glas. Exakt hur gick du tillväga med autosol?
 
Topp