Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko service hur gör ni?

Diskussion i 'Diskussion' startad av slimjim, 19 januari 2014.

1. slimjim
    Trådstartare

slimjim Rösten från Bro

Hej! Har fundrat på detta några dagar. Som topic hur gör ni som har "dyrare" Seikos. Dvs sånna som man inte bara kör tills de rasar.
    Ni med MM300,GS osv hur gör ni? Skickar till Japan? Finns väl inget servicecenter i Sverige? Finns något Europa gemensamt eller hur funkar det?

Ping yonsson Molle

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Från officiella Seikotråden:
    Service av dyrare Seikos är ganska billigt. För min GS tar de under £300, ungefär 3000kr för en vanlig service utan polering. Seiko UK och Seiko i Nederländerna servar de flesta urverken. När det gäller vintage däremot behöver man gå andra vägar.

Edit: Skrev fel pris, se nedan.

16610 och JaTack gillar detta.
  3. JaTack

JaTack Friends of KS

Bra inlägg Yonsson. Om man har en äldre Seiko eller GS, vilka vägar ska man då gå?

4. slimjim
    Trådstartare

slimjim Rösten från Bro

Fantastiskt jag frågar idag, och du svarade igår. Tack!

vonbahr, Sond och yonsson gillar detta.
  5. yonsson

Från:
    GBG
    john b mumlade något om några i UK.

6. Sond

Sond Friends of KS

Din GS GMT räknar du den till moderna? Alltså inte vintage? Hur gammal är den? Varje gån du visar den hugger det till lite. Och kannan skicka dem till UK/KL så är det ju inte så knivigt.

7. yonsson

Från:
    GBG
    Klockmaster i Globen menar att de håller på att bygga ut service-centret i Tyskland för att de även ska kunna polera GS. Jag mailade dem och fick inget vettigt svar vilket bör tyda på att de antingen inte vet eller att det ligger långt fram i tiden.

Enligt Magnussons (klockmaster i GBG) har Optura ett service-center i Norge där de både servar och polerar. Jag mailade Optura om detta och de svarar att de alltid skickar allt till Japan.

UK och Nederländerna servar 9S och springdrive-urverken, samt 8L35 (vilket sitter i SBDX001).

Servicepriser i UK
    9R65 Spring drive
    Enbart service £290.00
    Service inkl polering+frakt till Japan: £457+£72

9S56 Menakisk GMT
    Enbart service £384

Inte så saftigt alltså.

16610 och slimjim gillar detta.
  8. yonsson

Från:
    GBG
    Svar ja. De slutade tillverkas 2009/2010. Min är från 2004.

Mårtenssons ur Brookfield