• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SKX

Mr. T

Breitling
Hur vet du att den är fast hos tullen? Får man informationen per brev?

Jag fick ett mail från CW där dem bad mig kontakta DHL.
När jag sedan spårade paketet stod det att det ligger hos tullen i väntan på mer information från köparen.

DHL var givetvis stängt nu i helgen så har inte kunnat ringa men imorgon hoppas jag att den åter är påväg till till mig :D
 

Felan

Omega
Jag fick ett mail från CW där dem bad mig kontakta DHL.
När jag sedan spårade paketet stod det att det ligger hos tullen i väntan på mer information från köparen.

DHL var givetvis stängt nu i helgen så har inte kunnat ringa men imorgon hoppas jag att den åter är påväg till till mig :D

Trist hörru! Skriv gärna hur det gick, har ingen aning vad som händer när något fastnar i tullen:)
 
Skx007 och skx171.. är det samma delar? Alltså passar alla delar så som visare, urtavla, verket mm? Valet och kvalet mellan en 007 eller en 171 pga tavlans index är lite mer tilltalande. Köper för att lära mig å skruva å modda.
 

Felan

Omega
Skx007 och skx171.. är det samma delar? Alltså passar alla delar så som visare, urtavla, verket mm? Valet och kvalet mellan en 007 eller en 171 pga tavlans index är lite mer tilltalande. Köper för att lära mig å skruva å modda.

Jag har inte kollat så mycket på SKX171 annat än på bilder och min uppfattning, efter lite snabb research är att det enda som skiljer är bezeln och klockan färger. Någon får gärna rätta mig om jag har fel men det är min uppfattning :)
 

Mr. T

Breitling
Trist hörru! Skriv gärna hur det gick, har ingen aning vad som händer när något fastnar i tullen:)

Klockan anlände strax efter lunch idag, beställde förövrigt i torsdags så leveranstiden kan man inte klaga på.
Enligt DHL var det aldrig något strul med tullen så det återstår att se om det kommer en faktura på tull och moms. :woot:
 

Pluto

Cartier
Säkert en dum fråga men passar på ändå. Ska köpa klocka från creation inom snar tid. Klockan kommer väll till mitt vanliga postombud? :)
 

Littera69

Omega
Undvik att handla från CreationWatches. Sök på detta forum eller andra så upptäcker man snart varför.

Skywatches och Monsterwatches kan jag rekommendera, kundservicen är mycket bra.

Personligen tvivlar jag lite på att det är verkligen sant att Seiko slutat med SKX, det är en story som gått runt nu sedan 2013. När lagret är slut hos gråhandlarna så säljs de till fullpris eller långt över det på Ebay. Plötsligt finns de igen, och igen, och igen...
 

månljus

Panerai
Undvik att handla från CreationWatches. Sök på detta forum eller andra så upptäcker man snart varför.

Skywatches och Monsterwatches kan jag rekommendera, kundservicen är mycket bra.

Personligen tvivlar jag lite på att det är verkligen sant att Seiko slutat med SKX, det är en story som gått runt nu sedan 2013. När lagret är slut hos gråhandlarna så säljs de till fullpris eller långt över det på Ebay. Plötsligt finns de igen, och igen, och igen...
Seiko listade den som utgången under förra året.
 

månljus

Panerai
Inget officiellt. Jag försöker bara hålla ryktesspridningen levande. ;) Skämt åsido, läser man runt lite så finns det mycket som tyder på det, från pålitliga källor. Men som med så mycket annat så får helt enkelt tiden utvisa vad som sker. Jag skulle dock bli väldigt förvånad om det inte visar sig stämma.
 

Littera69

Omega
Inget officiellt. Jag försöker bara hålla ryktesspridningen levande. ;) Skämt åsido, läser man runt lite så finns det mycket som tyder på det, från pålitliga källor. Men som med så mycket annat så får helt enkelt tiden utvisa vad som sker. Jag skulle dock bli väldigt förvånad om det inte visar sig stämma.

Hodinkee hävdade i oktober 2015 att Seiko hade slutat tillverkningen. Personligen har jag just nu tre stycken SKX hemma som motsäger det genom att alla tre har serienummer som visats att de tillverkats 2016. Två st Seiko AD jag har kontakt med (i England och Holland) säger båda att de fortfarande kan beställa den. Men, men... time will tell.
 
Topp