• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko SKX007 Flake modd [såld], Casio PRT-40 beater [såld]

_robban

Cartier
2-Faktor
Fin fin skapelse som ursprungligen skapats av Noah Fuller. Blev av mig återköpt ifrån annan forum medlem då jag i min tur varit en tidigare ägare som sålt den på TTT för ett par år sedan - lite nostalgi gjorde att jag köpte den åter när möjlighet fanns.

Basen är en standard Seiko SKX 007/009 och i slutet av september förra året var den en vända hos Magnus (Sthlm) för byte av bezelinlägg och visare. Verket och packningarna såg då bra ut.

Glaset är ett Safirglas med Anti Reflex behandling och klockan håller tiden helt ok (mellan ca -7 s och -10 s / dygn). Diverse bruksspår finns i form av smårepor och swirls men inget anmärkningsvärt. Klockan kommer med ett Oyster och ett Jubilee, båda Seiko original och tjocka bandstift sitter monterade.

Lite bilder tagna av förra ägaren (hoppas det är ok Grandeur) då jag suger på att ta bra bilder

1_zps73631414.png


2_zps5164186d.png


3_zps319aae6c.png


4_zpsdfe4913a.png


5_zpscbf38027.png


6_zps4096592f.png


seikosno1_zpsdbf4c722.png


seikosno2_zps51723e9e.png


seikosno3_zpse06a4697.png


Pris: 1500 kr inklusive frakt (vadderat kuvert)

---

Har en ful Casio PRT-40 som ligger här hemma och inte används något speciellt

Har nytt batteri i sig och ett tyg band monterat, fungerar och gör som den ska det lilla jag har testat - finns massor av funktioner så som tex kompass, temp, höjd, blå backlight och TIDSVISNING
Vattentäthet kan inte garanteras, bör vara ok till dagligt användande så som disk och biltvätt men skulle inte bada med den längre stunder.

Nuff talk, bilder på skönheten
IMG_6255_thumbnail.png

IMG_6256_thumbnail.png


Pris 200kr inklusive frakt (vadderat kuvert)

mvh Robert
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt snygg Seikomod!! Nästan så att jag köpt den om jag hunnit :)
 
Topp