• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SKX007j via Rakuten

Marku

Breitling
Hej, jag är ute efter en Seiko SKX007j och den verkar vara slut på sidor som creationwatches och skywatches.

Hittade den på denna japanska sida:
http://global.rakuten.com/en/store/aaa-corp/item/skx007j/

Har någon av er handlat därifrån tidigare? Vad kan tullen hamna på? Risk för kopia på Seiko?

Hade inte haft problem att köpa en begagnad men verkar lite torrt där också

Tack på förhand =)

Marku
 

Marku

Breitling
Kan också passa på att fråga, vad är skillnaden på k1 och K2? Vill även ha gummi till men det går väl att köpa separat
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Rakuten är en samlingsplats för olika japanska säljare så visst kan man ha otur med säljare där även om det generellt är seriösa aktörer där. Finns rankingsystem likt ebay så man kan ha ett hum om vem man handlar av.
Risken är väl inte större än c24 eller liknande.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag beställde precis från Rakuten själv och det är en upplevelse om något, hälften av kommunikationen sker på japanska. Maskinöversätter man sedan nåt mail upplever man det som att Google translate skippar 50 % av adjektiven.

Du kan nog lita på Rakuten, man skall komma ihåg att Rakuten är mer som en portal för olika butiker som vill sälja varor på nätet och kommunikationen som sker är med en butik och inte Rakuten själva (även om det sker via Rakuten).

Nu finns Rakuten visserligen i flera länder men för säljare i Japan (Rakutens ursprungsland) kan du nog lita på att det du får är reko (dock med risken för att det kan bli fel på grund av kommunikationsproblem). Jag är generellt mindre nervös att beställa prylar från Japan än t ex från Italien eller Storbritannien då det är en hederssak att affärer skall gå rätt till för japanerna (eller det är så jag upplever det iaf).

För min del är produkten skeppad nu (har iaf fått ett spårningsnummer) och det trots att jag fick enågra mail på japanska där jag inte riktigt förstod om jag behövde göra nåt eller ej.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Slår mig nu hur gött det måste vara att bo i Japan. Marknaden är ju full av Seikos i alla dess former, orients för den delen med.
 

mrcarl

Breitling
Har du otur så åker du ju dock på moms på det där, eller? Då blir det ju drygt 2100.

EDIT: Okej, dum kommentar. Glöm det jag sa! Haha.

Jo jag vet det är jag beredd på, tyckte det var lugnt för jag hittade inte den kombinationen till ett bättre pris nån annanstans ändå. Till slut vill man bara trycka på köpknappen;)
 

Marku

Breitling
Jag föll för den tillslut också, ids inte vänta på j modellen så beställde k2+gummi och pins:) från longisland! får se hur lång tid det tar
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Slår mig nu hur gött det måste vara att bo i Japan. Marknaden är ju full av Seikos i alla dess former, orients för den delen med.
+diverse Citizen och begränsade upplagor av Casios (se bild nedan)
image.png


Utöver detta Nissan bilar dom inte är skitfula roliga prylar i alla former (var på en 6 eller 7 våningars leksaksbutik i Tokyo som hade sjukt mycket grejer som var roliga, när man kom till rulltrappan som ledde till den översta våningen satt det en skylt som både på japanska och engelska tydligt deklarerade att översta våningen innehöll "Toys for kids").
 

månljus

Panerai
Monsterwatches.eu är där jag köpte mina J-modeller. Mycket trevlig upplevelse!
Osäker på om dom erbjuder J-modellen numera. Vet att det fortfarande står på deras webbplats men har för mig att jag läste något på deras Facebook-sida att den tagit slut och att det numera endast var K-modellen som fanns tillgänglig. Är som sagt inte säker men kan vara värt att dubbelkolla innan köp.
 

Garming

Breitling
Jag beställde precis från Rakuten själv och det är en upplevelse om något, hälften av kommunikationen sker på japanska. Maskinöversätter man sedan nåt mail upplever man det som att Google translate skippar 50 % av adjektiven.
Du får gärna uppdatera oss hur det går med beställningen från Rakuten. Är själv sugen på att köpa från hemsidan!
 

Garming

Breitling
Fick hem paketet för tre veckor sedan. Mest frustrerande var att det låg i svenska tullen i en vecka.

Allt var dock i sin ordning :)
Härligt att höra! :) Var på väg att beställa i går kväll men det visade sig att klockan är slutsåld där också hehe. Satsar nog på Longislandwatch, någon som har erfarenheter från den hemsidan?
 
Topp