• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SRP775 turtle trasig? fejk osv.?

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum

Jockinho

Patek
2-Faktor
Så man ska acceptera det även om det hade varit bättre "men inte helt bra"

Nja, de runda plupparna kan ibland ligga lite ocentrerat (så även på äldre seikos) men om det är lite tänker inte ens jag på det med grov ocd. Det förekommer på många ex även Sumo och tuna exempelvis. Som på ditt ex är det absolut för dåligt oavsett prisklass.

Men visst trist är det! Och vore skönt det blev bättre såklart :) Kan tycka ex Citizen är bättre på just detta än Seiko (är väll samma ägare med).
 
D

Deleted member 1154

Guest
Är dessa indexmarkeringar okej?

eller hade ni skickat tillbaka?

_MG_8784.jpg


_MG_8785.jpg
 
Det är bara att R E K L A M E R A!
Strunta i att byta tavlor, laga urverk osv, detta är ett tillverkningsfel. Åberopa Seikos kvalitetsrykte och att du köpte klockan med detta i åtanke och hur besviken du nu är. Om Återförsäljaren inte vill acceptera reklamationen så här du av dig till Seiko.
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker du ska skicka tillbaka. Pastan ser tyvärr inte bra ut, speciellt klockan 12. Jag hade iaf stört ihjäl mig.

Villig hålla med, kl 12 var bedrövligt. Prickarna är ju som sagt inte alltid centrerade om än dessa var rätt dåliga. Är det din med joshua? Isf lider med dig om ännu ett dåligt ex kommit din väg :(
 
D

Deleted member 1154

Guest
seller answered

I do not offer return in this issue. Or you send return the watch and I send you a full refund.
As that's not my fault and many seiko has this or dial not centering issue
 
Men det är ju bra att du får pengarna tillbaka. Då kan du köpa en annan och hoppas på bättre. Eller så hör du av dig till Seiko, berättar att du reklamerat och fått pengarna tillbaka men fortfarande vill ha samma klocka. Och så frågar du var du kan få tag i ett ex som håller Seiko standard. Svaret du får kommer vara intressant och hjälpsamt det lovar jag.

/ Mästerreklameraren
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag börjar undra lite om inte killen jag köpt den av köper in nån slags 2:a hands sortering eftersom han inte "kan" byta den, dvs. alla han har har liknade issues. Hmmm....

Får tänka om vem behöver en grön seiko turtle, hur kul kan det va?

skickas tillbaka idag i alla fall...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag börjar undra lite om inte killen jag köpt den av köper in nån slags 2:a hands sortering eftersom han inte "kan" byta den, dvs. alla han har har liknade issues. Hmmm....

Får tänka om vem behöver en grön seiko turtle, hur kul kan det va?

skickas tillbaka idag i alla fall...
Var de billigast i världen?
 
Topp