• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SSA167

Buggebubben

Breitling
2-Faktor
Sprang på en Seiko på Monsterwatches som föll mig väl i smaken, men efter kontakt med Rob på Monsterwatches så var den helt slut på lager och gick inte att få tag på längre. Tydligen en modell som bara tillverkades under ett år som jubileumsmodell för Seiko5:s 50-årsjubileum.
Är det någon som vet mer om denna skönhet?

SSA167-003.JPG

SSA167-005.JPG

SSA167.JPG
 

Buggebubben

Breitling
2-Faktor
Är den värd att jaga efter? Tänkte jag skulle ha någon juste billig klocka som man aldrig behöver ta av sig vad man än gör.
I den prishäraden, är det ett bra val? Eller ska man lägga till några lappar och få någonting bättre?
Någon som vet hur många Seiko byggde, det var väl 2013 jubileet var?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Är absolut prisvärd.
Stabilt hackande/hanuppdragningsbart urverk (4r3x)
Lagom stor med sina 41 mm.
Haedlex är ju bra.
Speciell design som är en homage till den här. Finns alltså en tanke bakom designvalet.
seiko-spring-drive-spacewalk-watch.jpg


Ska man säga nåt negativt är det väl att tack vare den speciella boetten är bandbyten svåra.
Sen är den lite topptung (lite på riktigt) pga den också.

Kort och gott en riktigt bra klocka för slanten.
 

Buggebubben

Breitling
2-Faktor
Intressant, vem ska rymdfararen föreställa?
Borde vara -63 om det nu var 50-årskalas för två år sedan. Cooper?
Och vad hette originalklockan?
 

Buggebubben

Breitling
2-Faktor
Hittade en far east som jag kastade in en beställning på, hoppas verkligen den dyker upp.
Bandbyten svåra? Låter som någon ska lägga upp en guide på hur man gör, skulle nog vilja ha något trevligt Nato till denna.
 

Buggebubben

Breitling
2-Faktor
Nej det förstår jag att det är för klockan, men klocka och rymdgubbe borde varit någotsånär i synk med varandra kanske.
Vad har ursprungsklockan för referensnummer? Vore kul att leta på en
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nej det förstår jag att det är för klockan, men klocka och rymdgubbe borde varit någotsånär i synk med varandra kanske.
Vad har ursprungsklockan för referensnummer? Vore kul att leta på en
SPS005

Sen var det Richard Garriott och inte Branson.
Har för mig att Klockmaster Globen hade en i montern när jag var inne för ett tag sen.
Rek.priset ligger (låg) på 190 000 spänn.

Sen finns ju också mellanbrodern Prospex Landmaster Alpinist Springdrie SBDB007 till ett mer humant pris.
Landmaster-SBDB005-450x613.jpg
 

Buggebubben

Breitling
2-Faktor
Seikon som rymdgubben har på armen kostar 190K - är väl mest för den är vintage och det tillverkades 300st om jag minns rätt från någon sida jag nyss läste.
Den Seikon inlägget handlar om kostade väl ett par-tre tusen
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Prisvärd... ? Seiko för 190.000:- nej det är inte prisvärt, det är barockt !
Prisvärd är inte ett ord jag skulle använda för att beskriva den - nej! :D

Seikon som rymdgubben har på armen kostar 190K - är väl mest för den är vintage och det tillverkades 300st om jag minns rätt från någon sida jag nyss läste.
Den Seikon inlägget handlar om kostade väl ett par-tre tusen
Har för mig att jag betalade 1800:- för J-versionen från England.
Visserligen med bra mycket starkare kronkurs än nu.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Seikon som rymdgubben har på armen kostar 190K - är väl mest för den är vintage och det tillverkades 300st om jag minns rätt från någon sida jag nyss läste.
Den Seikon inlägget handlar om kostade väl ett par-tre tusen
Aha, nu hänger jag med på noterna ! Vintage marknaden är ju helstollig,
något den ap-fula Paul Newman Daytonan bekräftar gång på gång.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Aha, nu hänger jag med på noterna ! Vintage marknaden är ju helstollig,
något den ap-fula Paul Newman Daytonan bekräftar gång på gång.
Släpptes publikt 2010 men som sagt väldigt limiterad i 100 ex.
Hela historien om detta överprisade Seiko-släpp finns här.
Att Seiko 5'an som tråden handlar om är 50 årsjubilar handlar om femtio år sen första Seiko 5 släpptes.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är absolut prisvärd.
Stabilt hackande/hanuppdragningsbart urverk (4r3x)
Lagom stor med sina 41 mm.
Haedlex är ju bra.
Speciell design som är en homage till den här. Finns alltså en tanke bakom designvalet.
seiko-spring-drive-spacewalk-watch.jpg


Ska man säga nåt negativt är det väl att tack vare den speciella boetten är bandbyten svåra.
Sen är den lite topptung (lite på riktigt) pga den också.

Kort och gott en riktigt bra klocka för slanten.
@Molle äger den nu. Coolaste klockan på forumet. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dessvärre inte. Eftersom jag inte vet om den blev såld tillslut eller inte så är jag inte så sugen på att lägga massa tid på att eventuellt inte hutta den ändå.

Oavsett så är de sjukt ovanliga. Jag är väldigt sugen på en så jag söker efter en nån gång i månaden och har inte hittat någon på aplänge.
 

molinari

Cartier
Dessvärre inte. Eftersom jag inte vet om den blev såld tillslut eller inte så är jag inte så sugen på att lägga massa tid på att eventuellt inte hutta den ändå.

Oavsett så är de sjukt ovanliga. Jag är väldigt sugen på en så jag söker efter en nån gång i månaden och har inte hittat någon på aplänge.
Precis, 190K prisvärt emm
Den lär ju knappast sjunka i pris...
 
Topp