• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SSB105 problem efter service.

mathematics

Breitling
Hallå Klocksnack.

Har en SSB105 som inköptes av Uret.se i Aug -15. den strulade till och från under lång tid. När den satt på armen så stannade den ofta men brukade hoppa igång när man startade tid-tagningen och stoppade, det fungerade tillfälligt. Sedan en dag så stannade den helt och blev liggandes nästan två månader.

Tog mig i kragen och gick för att byta batteri, urmakaren sa att det inte hjälpte då klockan var "stendöd".
Detta är nu Juli -16. Skickade in klockan 28 Juli efter skapat service-ärende.

Har mailat med dem fram och tillbaka var 3-4e vecka ungefär men aldrig fått svar på en enda fråga, dom svarar givetvis omgående på mailen men har inte klarat av att svara på frågorna. Har frågat mer specifikt vad som är fel på den. Fick då svaret att det är fel på urverkets funktion...
Svarade då att detta kändes rätt givet då det är en klocka.

Lovades återkoppling ifrån Service-verkstaden, inget mail kom. Återkopplade då själv och fick svar att det kan ta 2-8 veckor att få klockan åter. Inget svar på någon fråga, sedan mailades det fram och tillbaka en del men det blev aldrig någon rätsida på någon fråga. Det kom bara svar som kändes relevanta.

Nu den 19e Sept kom plötsligt en avisering i PostNords app att paket va på väg. Hämtade ut klockan igår 24sept.
Kom i ett fint vadderat kuvert i en plastförpackning. Ingen följesedel eller servicerapport eller någon dokumentation öht.
Klockan har går nu men den nollar inte sekundvisaren för tid-tagningen. Den går 5-15 sek bakom 0. Lite beroende på hur länge låtit tid-tagningen pågå.

Nu väntar väl två månader till på service för att dom ska fixa något dom har lyckats med. Jag kan flytta runt sekundvisaren för tidtagningen genom att knacka lite lätt på sidan av telefonen, då hoppar den runt lite som den vill. Om man inte har lyckats laga något på två månader kan man väl i alla fall se till så den fungerar.

Tack för ni tog er tid. Jag postar hur det går. Om någon vill se deras exakta svar på mina frågor så kan jag ju posta det med men jag summerade lite enkelt.
Efter dom här månaderna som gått så känns det ju inte som att man handlar där igen. Läst och hört rätt gott om dem tidigare men är rätt missnöjd om man ska uttrycka sig milt.
 

Kugghjul

Panerai
Kan du inte hantera ärendet via någon annan Seiko handlare, eller saknar du godkänd garanti? Har garantitiden nu gått ut?
 

mathematics

Breitling
Uppdatering:

Klockan skickades åter till uret.se 2016-12-04 trodde att jag hade skickat in den och studerade på annan ort ett par månader. Men den kom iväg till slut.
Idag 2017-02-24 fick jag en notis ifrån posten att klockan är på väg tillbaka ifrån service. Tre månader och lite till (detta efter att dom lovat i flertalet mail att påskynda servicen) vet inte riktigt vad dom menade med påskynda. Så nu på måndag kommer den väl gå att hämta ut så får jag väl se hur den fungerar nu.

Så ungefär 6 månader totalt har den varit inne på service. Ska bli spännande att se om den fungerar som den ska nu.
 

mathematics

Breitling
Uppdatering2.

Klockan är hemma.

Vet inte om man ska skratta eller gråta, efter nästan 6 månader totalt på service borde den fungera kan man tycka. Just nu fungerar det mesta förutom tidtagningen.
Den skickades in andra gången främst pga att den inte klarade av att nolla tidtagningen. Den backar 5-15 sek beroende på hur länge man tagit tid. Dock så kan jag inte knacka på sidan av klocka och flytta sekundvisaren för tidtagningen längre vilket är ett steg framåt.

Ska kontakta uret.se nu igen och se vad dom säger, dom vill väl ha den i 3 månader igen antar jag.
 
Topp