mathematics
Breitling
Hallå Klocksnack.
Har en SSB105 som inköptes av Uret.se i Aug -15. den strulade till och från under lång tid. När den satt på armen så stannade den ofta men brukade hoppa igång när man startade tid-tagningen och stoppade, det fungerade tillfälligt. Sedan en dag så stannade den helt och blev liggandes nästan två månader.
Tog mig i kragen och gick för att byta batteri, urmakaren sa att det inte hjälpte då klockan var "stendöd".
Detta är nu Juli -16. Skickade in klockan 28 Juli efter skapat service-ärende.
Har mailat med dem fram och tillbaka var 3-4e vecka ungefär men aldrig fått svar på en enda fråga, dom svarar givetvis omgående på mailen men har inte klarat av att svara på frågorna. Har frågat mer specifikt vad som är fel på den. Fick då svaret att det är fel på urverkets funktion...
Svarade då att detta kändes rätt givet då det är en klocka.
Lovades återkoppling ifrån Service-verkstaden, inget mail kom. Återkopplade då själv och fick svar att det kan ta 2-8 veckor att få klockan åter. Inget svar på någon fråga, sedan mailades det fram och tillbaka en del men det blev aldrig någon rätsida på någon fråga. Det kom bara svar som kändes relevanta.
Nu den 19e Sept kom plötsligt en avisering i PostNords app att paket va på väg. Hämtade ut klockan igår 24sept.
Kom i ett fint vadderat kuvert i en plastförpackning. Ingen följesedel eller servicerapport eller någon dokumentation öht.
Klockan har går nu men den nollar inte sekundvisaren för tid-tagningen. Den går 5-15 sek bakom 0. Lite beroende på hur länge låtit tid-tagningen pågå.
Nu väntar väl två månader till på service för att dom ska fixa något dom har lyckats med. Jag kan flytta runt sekundvisaren för tidtagningen genom att knacka lite lätt på sidan av telefonen, då hoppar den runt lite som den vill. Om man inte har lyckats laga något på två månader kan man väl i alla fall se till så den fungerar.
Tack för ni tog er tid. Jag postar hur det går. Om någon vill se deras exakta svar på mina frågor så kan jag ju posta det med men jag summerade lite enkelt.
Efter dom här månaderna som gått så känns det ju inte som att man handlar där igen. Läst och hört rätt gott om dem tidigare men är rätt missnöjd om man ska uttrycka sig milt.
Har en SSB105 som inköptes av Uret.se i Aug -15. den strulade till och från under lång tid. När den satt på armen så stannade den ofta men brukade hoppa igång när man startade tid-tagningen och stoppade, det fungerade tillfälligt. Sedan en dag så stannade den helt och blev liggandes nästan två månader.
Tog mig i kragen och gick för att byta batteri, urmakaren sa att det inte hjälpte då klockan var "stendöd".
Detta är nu Juli -16. Skickade in klockan 28 Juli efter skapat service-ärende.
Har mailat med dem fram och tillbaka var 3-4e vecka ungefär men aldrig fått svar på en enda fråga, dom svarar givetvis omgående på mailen men har inte klarat av att svara på frågorna. Har frågat mer specifikt vad som är fel på den. Fick då svaret att det är fel på urverkets funktion...
Svarade då att detta kändes rätt givet då det är en klocka.
Lovades återkoppling ifrån Service-verkstaden, inget mail kom. Återkopplade då själv och fick svar att det kan ta 2-8 veckor att få klockan åter. Inget svar på någon fråga, sedan mailades det fram och tillbaka en del men det blev aldrig någon rätsida på någon fråga. Det kom bara svar som kändes relevanta.
Nu den 19e Sept kom plötsligt en avisering i PostNords app att paket va på väg. Hämtade ut klockan igår 24sept.
Kom i ett fint vadderat kuvert i en plastförpackning. Ingen följesedel eller servicerapport eller någon dokumentation öht.
Klockan har går nu men den nollar inte sekundvisaren för tid-tagningen. Den går 5-15 sek bakom 0. Lite beroende på hur länge låtit tid-tagningen pågå.
Nu väntar väl två månader till på service för att dom ska fixa något dom har lyckats med. Jag kan flytta runt sekundvisaren för tidtagningen genom att knacka lite lätt på sidan av telefonen, då hoppar den runt lite som den vill. Om man inte har lyckats laga något på två månader kan man väl i alla fall se till så den fungerar.
Tack för ni tog er tid. Jag postar hur det går. Om någon vill se deras exakta svar på mina frågor så kan jag ju posta det med men jag summerade lite enkelt.
Efter dom här månaderna som gått så känns det ju inte som att man handlar där igen. Läst och hört rätt gott om dem tidigare men är rätt missnöjd om man ska uttrycka sig milt.