• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Sumo SBDC001

Anden

Cartier
2-Faktor
Hägrar soliga stränder och halvljummet vatten i sommar? Har du missat att köpa dykare inför semesterns resor?
Frukta inte, för nu säljer jag min Sumo! För den som inte är bekant med detta praktexemplar från Japan så kan man kort sammanfatta den som SKX007:ans storebror. Den är större (44mm), den är snyggare och den är bättre på allt (hackning, manuellt uppdrag!). Den är också aningen dyrare, men vad gör väl det?

Just detta exemplar är köpt på forumet för knappt två månader sedan och har varit i omlopp sedan april 2013 - den är alltså lite drygt ett år gammal. Går som den ska, tappar ca 10 sek/dygn och skulle säkert kunna ruckas en aning om man är den som är den. Är man inte den som är den så är kronani alla fall en fröjd att skruva ut och in (jämfört med lillebror).

Vad får du då? Förutom klockan på originallänken som syns i bilderna ingår box, papper, originalgummi modell Z20 samt en anvil-länk från Yobokies. Både klocka, gummi och länkar är i fint skick, extralänkbitar till båda länkarna medföljer. Hairlines finns dock och även en minimal ding på vridringen mellan 40 och 50 som jag försökt fotografera på bild 1.

ja4.jpg


ja3.jpg


ja2.jpg


Vad som medföljer:

ja1.jpg




Pris: 3300 kr, rekat och klart. Hämtas med fördel i Lund i en vecka till, därefter i trakten runt Göteborg.

Finns lite referenser här.
 
Topp