Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Seiko Sumo (SBDC001)

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av JohanHLM, 4 september 2014.

1. JohanHLM
    Trådstartare

JohanHLM Friends of KS

Dags att göra av med denna Seiko SBDC001 inkl. lite passande tillbehör (säljs ej separat).
    Den är utplockad hos Klockmäster Globen 2014-01-10 och kommer med box, cert, värderingsintyg och inköpskvitto.
    Limmet har släppt från boxen vilket framgår på bilden och den vita pappen runt boxen finns kvar men frun har tydligen valt att använda det som anteckningsblock vid något tillfälle :)

Som synes på bilderna medföljer utöver orginallänk även 1 st isofrane liknande gummi, 3 st välanvända nato och 1 st zulu.
    Därutöver medföljer även 3 uppsättningar extra bandstift varav ett inte går att ta ur gummit.

Klockan har använts som kontorsråttebeater och jag har försökt avspegla skicket så tydligt som möjligt på bilderna.
    Finns tunna repor på clasp, repor på sidan av bandhornet vid kl 1, liten ding och repor på bandhornet vid 7 samt en del grövre hairlines på ovansida av bandhornet vid kl 5 vilka jag dessvärre glömde ta en detaljbild på eftersom det endast framhävs i viss vinkel men bilder ordnas om så önskas. Utöver detta små märken från bandbyte samt repor på glaset vilka inte tänks på anmärkningsvärt i dagligt bruk men jag har försökt framhäva dom i värsta vinkeln.

Priset för hela kalaset är 3 300 kr inkl. REK-frakt och enda tänkbara bytet är en jubilee länk på passande en Rolex 1601 och mina 19 cm handleder.

[​IMG] [​IMG]

Bramster och Donkii gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps