• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Sumo...

Medstil

Omega
Hej alla !

Har ev möjlighet att få sälja Sumo direkt från Seiko i mitt företag, endast denna modell i alla färgerna.

Kommer isåfall kunna sälja dom här för 3995.- inkl frakt.

Med Garanti och Svensksåld.

Tycker ni detta verkar intressant ?

Svart, blå och Orange.

Gärna vilka färg ni gillar bäst om priset känns rätt mm

Ha en bra dag / M
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är väl ett ok pris om den är på länk, men de flesta köper ändå sina Seikos från Asien på nätet (för 3500kr på länk) och kommer nog fortsätta med det eftersom de handlat där tidigare. Bra klocka dock. Svart är som vanligt mest poppis.
 

Medstil

Omega
Går tyvärr inte att sälja för 3500 här med moms.

Men 3500 blir det bara om dom skickar som gåva och man inte åker på tull och moms.

Så du tror inte det kan vara värt 500 till för några att köpa här ?

Med länk.
 

Maro

Audemars
Jag säger kör! Allt beroende på vad du har för kunder idag? Men priset känns fint och lyx att den säljs i Sverige! Färg vet i tusan, men kanske kunde vart kul att testa orange!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hade gärna betalt 500:- mer för en klocka med svensk garanti. Alltid strul med garantin om man köpt den utomlands.
Vissa fabrikat vill att säljstället ska sköta reklamationer och det är ju jäkligt kul att skicka den till asien igen.
 

john b

Rolex
Lätt värt 500 extra om den skickas från Sverige istället för tjottahejti för min del.

Men är inte Sumo lite väl 2008 eller är den fortfarande het? Jag trodde europiska och svenska marknaden var mättad? Jag har haft tre, och kommer inte köpa en till.
 

Medstil

Omega
Jag tycker fortfarande att det är en klassiker..och för någon med nytt klockintresse den bästa dykaren
för pengarna...en billig väg in i den riktiga klockvärlden och med alla straps ( Berättar mer om det senare ) som jag kommer att ha som extra en riktigt rolig klocka, och en perfekt beater att behålla när man sen börjar köpa lite dyrare ur.
 

Vonlind

Panerai
Går tyvärr inte att sälja för 3500 här med moms.

Men 3500 blir det bara om dom skickar som gåva och man inte åker på tull och moms.

Så du tror inte det kan vara värt 500 till för några att köpa här
Med länk.


Min jag fick hem för några veckor sedan fraktade dom som gåva, klart som fan att jag fick betala runt 900kr i moms.. Så 4k med garanti hade iaf gynnat mig.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Min jag fick hem för några veckor sedan fraktade dom som gåva, klart som fan att jag fick betala runt 900kr i moms.. Så 4k med garanti hade iaf gynnat mig.


Du borde ju oavsett ha kunnat klara dig under 4 papp? Higuchi tar ca 2800:- för Sumon, sen med moms på det landar man antagligen kring 3500:-, eventuellt lite till.

Med det inte sagt att det inte hade varit trevligt med en återförsäljare i Sverige. Det sparar ju en hel del besvär om något går åt pipan.
 

Vonlind

Panerai
Du borde ju oavsett ha kunnat klara dig under 4 papp? Higuchi tar ca 2800:- för Sumon, sen med moms på det landar man antagligen kring 3500:-, eventuellt lite till.

Med det inte sagt att det inte hade varit trevligt med en återförsäljare i Sverige. Det sparar ju en hel del besvär om något går åt pipan.

Icke. Jag betalade 3,3k för klockan och drygt 900kr i moms.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Svensk garanti? Garantin gäller väl world wide men händer något har ni en svensk säljare att kontakta, nystartat företag, vem vet vad som har hänt efter 2år när du står där med din "svenska garanti".
 

Medstil

Omega
Svensk garanti? Garantin gäller väl world wide men händer något har ni en svensk säljare att kontakta, nystartat företag, vem vet vad som har hänt efter 2år när du står där med din "svenska garanti".
Klockorna kommer isåfall från den riktiga svenska agenturen, och inte från någon gråhandlare.
Vilket innebär en stor skillnad i garanti ärenden.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Klockorna kommer isåfall från den riktiga svenska agenturen, och inte från någon gråhandlare.
Vilket innebär en stor skillnad i garanti ärenden.


Vem har nämnt gråhandlare? Seikos garanti är fortf. world wide och jag ser ingen fördel med att köpa från Sverige kontra något annat land. Har köpt Seikos från Tyskland och har haft bättre hjälp därifrån än från Svensk agentur så för mig gör det varken till eller från om klockan är såld i Sverige.
 

Medstil

Omega
Vem har nämnt gråhandlare? Seikos garanti är fortf. world wide och jag ser ingen fördel med att köpa från Sverige kontra något annat land. Har köpt Seikos från Tyskland och har haft bättre hjälp därifrån än från Svensk agentur så för mig gör det varken till eller från om klockan är såld i Sverige.
Har själv köpt klockor från hela världen i massor av år, och detta är bara en allmän fråga om det finns ett intresse ? och det verkar ju så..
 

DrDre

Patek
Kul initiativ och det är nog en klocka många skulle kunna tänka sig att köpa. Hade jag själv varit inne på att köpa en så hade jag hellre köpt en för några hundra mer i Sverige.
 

Medstil

Omega
Vad pratar du om? tror du gråhandlarna stämplar sina certifikat själva[/quot

Du har såklart rätt, inte så jag menar men
Det kan ändå kännas enklare med Garanti
Åtaganden för en del, har själv köpt klockor
På alla möjliga sätt runt hela världen.
Och oftast inga problem alls, men kanske
För vissa inte för dig kan det kännas tryggt
Och enkelt och prisskillnaden på denna
Klocka rör sig om hundralappar...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Prisvärt känns det som, skulle personligen inte köpa på postorder när man bara sparar 500 och ev får moms också. Misstänker också att det är lättare att bli av med en svensksåld om man tröttnar.
 

Sledger

Cartier
Jag köpte en orange sumo från shoppinginjapan.net för 2850kr, dom skrev värdet på 2400kr så efter moms och tull hamnade på strax över 3500kr. Datumet sitter för högt i fönstret och chapterringen sitter fel. Var in på Nymans i Västerås och visade upp den och dom kunde skicka in den på garanti bara jag hade garantipapper på den. På min garantilapp står det "This guarantee is valid only in Japan." och det finns inga stämplar eller något skrivet. Funkar ett blankt garantibevis?

I mitt fall skulle jag gärna betalat 3500kr på hemmaplan.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Bumpar tråden i syfte att se om någon har tips på vart den går att få tag på till ett så lågt pris som möjligt.
Hittar jag den inte till ett tillräckligt lågt pris så känner jag att det helt klart är värt att köpa den i Sverige. Kanske låter girig, men en studentkassa är inte allt för stor.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Bumpar tråden i syfte att se om någon har tips på vart den går att få tag på till ett så lågt pris som möjligt.
Hittar jag den inte till ett tillräckligt lågt pris så känner jag att det helt klart är värt att köpa den i Sverige. Kanske låter girig, men en studentkassa är inte allt för stor.


Om vi pratar ny så är Higuchi (http://www.higuchi-inc.com/prospex.html) i Japan nog den billigaste jag hittat, men sen blir det ju ett par slantar i moms på det så då kommer du landa runt 3700 om man ska gå efter tullverkets hemsida.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Bumpar tråden i syfte att se om någon har tips på vart den går att få tag på till ett så lågt pris som möjligt.
Hittar jag den inte till ett tillräckligt lågt pris så känner jag att det helt klart är värt att köpa den i Sverige. Kanske låter girig, men en studentkassa är inte allt för stor.


Begagnad men i mint condition från staterna kring 2500kr finns att plocka hem på Watchuseek.com
 
Topp