• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko "The great blue" Samlarklocka ?

Jockinho

Patek
2-Faktor
Klart man kan, men om ALLA ens inlägg består av ett "grattis" så börjar man undra. Gadda ihop er bäst ni vill.

Fast kanske är det så mkt man vill bidra med; visa sin samling, få lite bekräftelse och se andras klockor och gratulera dem när de fått något som gör dem glada. Inget fel med det alls i min värld. Gör dem inte mindre del av forumet för det enligt mig.
 

Knight

Cartier
Välkommen till forumet! Denna tråd svävade ut i helt fel riktning men låt inte det avskräcka dig, det finns gott om trevliga trådar att grotta ner sig i ;)

Seiko är för övrigt riktigt trevligt, personligen är jag dock bara intresserad av deras mekaniska ur som knappt går att få tag på utanför Japan.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lägg ner för fan..Hur många sitter inte på flera hundra kommentarer utan att bidragit ett skit till forumet? Kolla på Danielle..Spammar grattis i varenda paketöppningstråd...Sen är ju hon en tjej...Det går ju alltid hem...

Hahaha... Ja, snart kommer hon förmodligen börja kränga mängder med grejjer på köp&sälj, eller så siktar hon på att få härja loss på hyllan... Banna, banna, banna ;)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Välkommen till forumet hassebaloo. Vill man ha svar på en fråga så behöver man först ställa den. Vilket du gjorde och förhoppningsvis är du nu klokare än du var innan du ställde frågan :)

Forumet har mer än 3000 medlemmar och alla har olika smak och plånböcker, så vill du sälja så går det säkert alldeles utmärkt.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det med internet som lockar ut den absolut sämsta "Jag måste måste måste få sista ordet" reflexen hos all dessa troll....Suck. Get a life!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Lägg ner för fan..Hur många sitter inte på flera hundra kommentarer utan att bidragit ett skit till forumet? Kolla på Danielle..Spammar grattis i varenda paketöppningstråd...Sen är ju hon en tjej...Det går ju alltid hem...


Så av alla 3387 medlemmar på forumet (i skrivande stund) så har du gått in och kollat på JUST Danielles inläggshistorik... Spännande... :confused:
Är det bara jag som ser den stora elefanten i rummet?

OnT: Välkommen!
Det finns en hel del Seikonördar och i dessa kretsar finns det självklart mer eller mindre åtråvärda modeller. Häng runt lite på forumet och börja snacka med de som känner till Seiko så kommer du lära dig snabbare än du tror :)
 

Galaxy

Rolex
Lägg ner för fan..Hur många sitter inte på flera hundra kommentarer utan att bidragit ett skit till forumet? Kolla på Danielle..Spammar grattis i varenda paketöppningstråd...Sen är ju hon en tjej...Det går ju alltid hem...

Brukar ej bemöda mig att svara på dessa inlägg, men känner att jag får göra ett undantag.

Hur känner du att du personligen bidragit till forumet med dina senaste kommentarer i den här tråden? Till början med skriver du vilket skitmärke Seiko är i en persons intressekoll. Detta får jag anta är din högst subjektiva bedömning och ser egentligen inte hur den hör hemma här över huvud taget (eftersom Seiko bevisligen tillverkar mycket högkvalitativa ur för de pengarna man betalar). Inte nog med det gör du ett personligt påhopp på Danielle genom att säga att hon inte bidragit till forumet på grund av många inlägg där hon hyllar andras klockköp? Jag skriver en hel del "Grattis"-inlägg, och uppskattar om någon skriver ett på min unboxing-tråd. Jag struntar fullständigt i min post-count och förstår inte varför någon annan skulle bry sig om det heller. Förstår inte riktigt heller vad hennes kön skulle ha att göra med någonting heller.

Nej, jag tar hellre ett "Grattis"-inlägg som jag tycker bidrar till en bättre stämning här på forumet än nedvärderande inlägg varje dag i veckan.

Om vi går tillbaka till det ursprungliga ämnet tycker jag klockan var riktigt snygg. Har dessvärre ingen koll på värde eller dylikt, men lycka till med försäljning. Och välkommen till forumet förstås! :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag samlar på Seiko SQ så det är inte bara automatiskt faktiskt. Får önska dig välkommen! Finns flera trådar kring Seiko och många som är intresserade!
 

Danielle

Panerai
Lägg ner för fan..Hur många sitter inte på flera hundra kommentarer utan att bidragit ett skit till forumet? Kolla på Danielle..Spammar grattis i varenda paketöppningstråd...Sen är ju hon en tjej...Det går ju alltid hem...
Egentligen tänkte jag inte ens svara dig, men eftersom du riktar det personligen mot mig...

För det första, vilken gentleman du verkar vara som hoppar på en av dom få tjejerna här på forumet.
Anledningen att jag skriver mycket "Grattis" i paketöppningstrådarna är av den enkla anledningen att jag själv tycker det är väldigt roligt att folk tar sig tid att skriva grattis i mina. Det är ju alltid roligt att folk uppskattar det man köpt. Men spamma är väl ändå att ta i.

Sedan håller jag med om att jag inte bidrar med så mycket annat på forumet och det är för att jag för tillfället inte har så mycket kunskap. Därför håller jag hellre tyst.
Däremot så läser jag väldigt mycket vad dom andra skriver och lär mig något nytt varje dag. När jag blev medlem för ett år sedan kunde jag ingenting om klockor och trodde väl aldrig att jag skulle sitta med två Rolex knappt ett år senare. Har även varit med på ett par GTGs som anordnats här på forumet och det borde väl säga en del om mitt intresse.

Enligt dig så verkar det som att man inte är välkommen här om man inte sitter på en massa kunskap, men vad är det som säger att mitt intresse är mindre för det? Tycker att det är tråkigt att du måste klanka ner på andra (mig, som inte ens var inblandad i diskussionen) för att skydda dig själv.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hade helt förbisett denna tråd, som fick en oväntad och bitter vändning en bit in. Danielle, ta inte åt dig. Det du skriver står för många här inne. Fortsätt bara vara här precis som förut.;)

On topic har väl det mesta redan sagts... Seiko är nog ganska vanligt här på klocksnack...
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Dagens klocka dedikeras Khoma

image.jpg
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Om man bara bidrar med "Grattis" för att boosta sina posts kan det ju kvitta....
Hellre skriva grattis i massor av trådar än att gråta och gnälla över det.. Bidrar ännu mindre till forumet, och det verkar ju vara viktigt för dig? Sköt ditt eget och sluta klaga..
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Bidrar med en bild på min första Seiko. Tycker fortfarande att de är en snygg kocka men tyvärr sitter den inge bra på mig längre, det går inte att korta länken så mycket som jag behöver.
fbedf118138d11e2b8031231380f8ca7_7.jpg
 
Topp