• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Tuna Spring drive, SBDB008 ser imponerande ut....

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag har aldrig gillat Seikos Tunor, men den här är ju för jäkla snygg måste jag säga. En fullträff av Seiko tycker jag.

9274787061_38bbf238ae_b.jpg

9274783581_ea55afe4f6_b.jpg

9277574088_2dfa1e05b8_b.jpg
 

Hardy

Thug
Verkligen snygg!! Diameter?

Du ska få guida mig i seikojugeln sen, dock köper jag bara vintage ;)
 

JayJay

Rolex
Dessa är ju lite coola rent utseendemässigt. Dock har jag prövat en Tuna på riktigt och det va inte så roligt (trots att alla som har en verkligen försäkrar att de är sååå bekväma). För egen del kommer jag nog aldrig köpa en (märk att jag skrev "nog")
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Verkligen snygg!! Diameter?

Du ska få guida mig i seikojugeln sen, dock köper jag bara vintage ;)
Ojdå.. den är en bjässe men jag kan inte få fram ett exakt mått från Seikos japanska sida... dels är infon där oerhört förvirrande, sen kan man inte ett ord Japanska :p

Jodå jag ska försöka någon gång... Du kommer nog även se Seikoinlägg här på KS från mig, Yonsson, Molle m.m. :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Dessa är ju lite coola rent utseendemässigt. Dock har jag prövat en Tuna på riktigt och det va inte så roligt (trots att alla som har en verkligen försäkrar att de är sååå bekväma). För egen del kommer jag nog aldrig köpa en (märk att jag skrev "nog")
Kolla in SBDX001 aka MM300, den är betydligt mera lättsmält då den är en traditionell dykare (tänk Rolex Submariner)
 

Hardy

Thug
Ojdå.. den är en bjässe men jag kan inte få fram ett exakt mått från Seikos japanska sida... dels är infon där oerhört förvirrande, sen kan man inte ett ord Japanska :p

Jodå jag ska försöka någon gång... Du kommer nog även se Seikoinlägg här på KS från mig, Yonsson, Molle m.m. :)

Du som är fantast bör ju lära dig japanska. Förväntar mig inget annat!!!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ja, det är inte alltid som slantarna finns i spargrisen.;)

Men det kan ju ändra på sig.:)
Hoppas hoppas!
_______________________________________________________________________________________________________________
Förövrigt så får alla dessa bilder mig att vilja äta upp denna Spring drive Tuna som en chokladpudding..... Grattis Seiko till en fullträff!
 
Topp