• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Velatura Yachting timer (prissänkt)

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kommer säkert gå under sådant jag kan komma att ångra men here it goes...
Önskar byta eller sälja denna Seiko Velatura yachting timer, spc007p1 då jag föredrar lite mindre klockor. Inköpt innan sommaren från mywatcheshub. Modell som ej produceras längre och i mitt tycke en av seriens bästa med sin sportiga men ändå eleganta look.

velatura%202_zps0e6a6ttm.jpg

(http://i687.photobucket.com/albums/vv236/jockinho/velatura 2_zps0e6a6ttm.jpg)

I fint skick, finns några mindre märken på de polerade sektionerna likväl under efter bandbyten men de är små. Mäter in på 44mm utan krona och 49mm med, dock endast 48.5mm på längden så funkar på de flesta handleder. Endast 12mm tjock så smidig och väldigt skön att bära, inte tung som så många andra större klockor. Har mängder med funktioner jag inte har en aning om hur de fungerar men de finns. Safirglas återfinns på Velaturaserien. Estetiskt är den riktigt välgjord med tvådelad tavla, med som vanligt för Seiko hög kvalité för pengarna. Jag personligen anser finishen vara jämn med sarb/sumosegmentet. Vilket den också ska ha då butikspris var kring 7-8k.

velatura%203_zpsoppclmlm.jpg


velatura_zps8zseuylp.jpg


Levereras på Velatura originalgummi, 26mm som avsmalnar till runt 20mm vid spännet. Gummi och spänne är av hög kvalité, går ej att jämföra med seikos normala dykares tänk z-22. Detta är mjukt och skönt. Har även köpt till originallänk att växla med. Knappt använd så endast mindre spår av användning. Se länk för hur det ser ut: http://www.tungchoywatch.com/images/SEI-SS2426-438.jpg

Manual skickas med, men inget annat i övrigt.
Pris/bytesvärde nu: 2200kr inkl. frakt. Finns för f2f i Motala.

PM:a vid intresse. Vid byte intresserad av något mindre ex. en Helson sharkdiver 40/42mm, Armida A1, Seiko 7040, vintagekronograf, dressare eller seikodykare såsom sumo. Andra förslag välkomnas också såklart. En peng upp går bra med, runt 2k.

Retur: Går bra om objektet ej överensstämmer med beskrivningen. Vid f2f ingen retur. Referenser finns i massor.

//Jocke
 
Senast ändrad:
Topp