• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

seiko ?

Roffe

Panerai
2-Faktor
Haha blir antagligen en tråkigare bil snart då detta var min dröm bil men haft den 1 år nu och ja den runierar mig skatt 5.5k om året , försäkring 1000k i månaden , inköp inte så dyrt runt 150k , bensin i stan ja runt 1.6l
Inte för att jag är den som är den, men 1000k = 1 000 000, känns drygt med en mille i månaden på försäkring.. ;)
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Du har rätt Joachim Welander! ;) Googlat detta:
The 'k' stands for thousands. This would usually indicate an annual salary amount. For instance, in a country using a currency denominated in dollars a '10K salary' would be $10,000 per year
Fast då blir ju 1000k 1000 tusen, vilket är 1000 000. Är det vinet och ölen och spriten i mig som talar nu, eller är det vinet i er som talar å er sida?
 

Greven

Audemars
Fast då blir ju 1000k 1000 tusen, vilket är 1000 000. Är det vinet och ölen och spriten i mig som talar nu, eller är det vinet i er som talar å er sida?
Ja, vi menar samma sak. Helt nykter här! :) 10K är alltså 10 000. 100K är således 100 000. Som du skriver blir alltså 1000K = 1000 000. Jag kanske är trög så här på förmiddagen ;) men i mitt exempel där personer tjänar "10K salary", så tjänar hen alltså 10 000 dollar per år (inte så hög årslön men det är en separat diskussion). Frågor på det?
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Ja, vi menar samma sak. Helt nykter här! :) 10K är alltså 10 000. 100K är således 100 000. Som du skriver blir alltså 1000K = 1000 000. Jag kanske är trög så här på förmiddagen ;) men i mitt exempel där personer tjänar "10K salary", så tjänar hen alltså 10 000 dollar per år (inte så hög årslön men det är en separat diskussion). Frågor på det?
Håller med dig, inga frågor. :)
 

Joacim Welander

Breitling
image.jpg
Väldigt nöjd :)
 
Topp