• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seikomästare 2014 (Tävling)

Jockinho

Patek
2-Faktor
image.jpg

Första inköpet gjort. :)
67kr + frakt (som ännu år okänd).
Deap sea-tavla och allt. :D

Vilket fynd! Den har ju till och med en penis på tavlan ;)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Nej, det tror jag inte. :D
Klart man ska länka till annonsen så folk vet att man håller sig inom budget.
http://page6.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/f143272649

Kan du Japanska eller sitter du som en annan med google translate?

Hade varit kul om man skulle kunna börja handla direkt från den japanska marknaden men det är lite svårt när man inte kan språket.

Edit: Det är för övrigt en väldigt ball klocka du kommit över, grattis!

PS. Roligt och bra initiativ med denna tråden :)
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Vill gärna ställa upp och har en lämplig kandidat, men då denna var loppisfynd kan jag inte på något bra sätt styrka att det var inom budget. Kan man ställa upp ändå?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Väldigt många frågor om skick. Vi gör såhär: Tidigare information gäller.
När en klocka har landat hemma och man vill anmäla den, gör man det på följande sätt:

Bilder:
Referens, namn:
Anförskaffningsplats:
Pris inkl frakt:
Skick (gång mm):
Komplikationer/övrig information:

På så sätt kan de som röstar på bidragen ta det ovan i beaktning. Solklart?
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Då så. Då vill jag anmäla mitt bidrag:

IMG_3791.jpg


Seiko 6139-8020, även känd som Blue Eye. Enligt serienumret från 1976.

Inköpt för €5 (46 kr) på Boxhagener Platz Flohmarkt i Friedrichhein, Berlin. Frakt, tja, ska man vara vara riktigt petig kanske man borde ta med i beräkningen vad flygbiljetten till Berlin kostade, och då lär budget spricka, men det struntar jag i den här gången, ni får väl protestera om det är så.

Mycket bra bruksskick. Fungerar som den ska och håller tiden skapligt, drar sig runt 15-20 s/dygn. Lumen är som man skulle gissa stendöd.

Det enda som jag fixat på klockan är att korta länken samt gå över glaset med lite Polywatch.

Två registers kronograf, funkar som de ska och nollar som den ska, dock krävs ibland två tryck för att den ska nolla ordentligt. Daydate, växlar hyggligt när den ska, typ mellan 2330 och midnatt. Sitter på en Seikolänk, kan vara originallänken, men då länken var i något bättre skick än klockan misstänker jag att den har blivit bytt någon gång.
 

orre

Cartier
Då så. Då vill jag anmäla mitt bidrag:

IMG_3791.jpg


Seiko 6139-8020, även känd som Blue Eye. Enligt serienumret från 1976.

Inköpt för €5 (46 kr) på på Boxhagener Platz Flohmarkt i Friedrichhein, Berlin. Frakt, tja, ska man vara vara riktigt petig kanske man borde ta med i beräkningen vad flygbiljetten till Berlin kostade, och då lär budget spricka, men det struntar jag i den här gången, ni får väl protestera om det är så.

Mycket bra bruksskick. Fungerar som den ska och håller tiden skapligt, drar sig runt 15-20 s/dygn. Lumen är som man skulle gissa stendöd.

Två registers kronograf, funkar som de ska och nollar som den ska, dock krävs ibland två tryck för att den ska nolla ordentligt. Daydate, växlar hyggligt när den ska, typ mellan 2330 och midnatt. Sitter på en Seikolänk, kan vara originallänken, men då länken var i något bättre skick än klockan misstänker jag att den har blivit bytt någon gång.


And we have a winner!
 

Plantan

Cartier
2-Faktor
Jag är också med! Köpte denna för 250 kr här på KS för två veckor sen. Mycket nöjd, dock är länken i minsta laget och eventuellt kommer jag modda ett läderstrap. I övrigt har den endast putsats till och fungerar "klock"rent.
ocnWa68.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De gick inge bra för mig. Min fungerar inte. Ska testa sätta i ett nytt batteri och återkommer efter det. Datumet fungerar inte som det ska heller. :bored:
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Känns som det är hyfsat game over efter den automatiska chronon för 50kr som denjohan köpte. :)
Det må vara något fel på mig, men tavlan och boetten på Yonssons klocka faller mig ofantligt väl i smaken, sen sitter det väl ett hyfsat urverk i med(?). Hade gärna satt tänderna i den!

Edit: Kollade på bilden igen och sitter väl ett standard-kvartsverk i den. Ser hur som helst fram emot uppdateringen om den fungerar med ett nytt batteri eller ej :)
 
Topp