• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seikomys med Molle!

John R

Panerai
Molle hade lockat med sin annons under några dagar. Lite Grand Quartz och KQ samt en modifierad SCV003 på presidentlänk. Med en liten orolig klocksjäl drar jag iväg ett PM och fluktar på SCV003:an på lördagen. Idag Söndag nosar jag lite på Grand Quartz och testar om jag kan komma förbi och klämma på den. Detta gick bra och jag hoppar in i bilen och drar norr över. Undertiden får jag ett PM att Mr Molle skall dra iväg och handla lite mat och kanske blir lite sen.
Jag hinner hem till Molle innan han gör det. Lillmolle släpper in mig och under tiden
sitter jag och spanar in en väggklocka Seiko 30 day clock. Konstaterar att jag nu är hemma hos en av de mest konsekventa märkessamlarna som jag känner till.
När jag hoppade på forumtåget så var Molle en av de största Seikofantasterna jag kände till och väggklockan påminde om just detta. Han har gått mot strömmen med en vågen i ryggen ;-) och jag känner att han har ett genuint intresse för klockor.
Väl hemma bjuds det på en kaffe och en guidad tour i klocklådan. Det var som bekant många Seikos i lådan och inte vilka som helst utan gärna Seikos med stora G´n. Sedan var det lite udda fåglar som får vilken japan som helst att börja gråta. En del Seikos hade fått lämna boet och givit plats för några utsökta pjäser av märket Rolex. Störst intryck gav dock Molle själv, en entusiast med en glödande passion. Kort och gott en klockidiot precis som jag ;-)
Tack för kaffet Molle och tack för en trevligt visit!
vGvdd2j.jpg

mdAJDvg.jpg

c6DlMzQ.jpg

oWJH2yg.jpg

PcK5wBX.jpg

2d9uMpe.jpg

SDbE9fz.jpg

ukAtQV1.jpg

Denna lilla godsak fick följa med hem. Men blev väldigt sugen på en GMT spring drive!!!!!!
FmGMybW.jpg


/John R
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Molles samling är sjuk. Jag mår dåligt varje gång han säljer något.

Grattis till klockan! Jag har förresten fasade visare till din klocka i GS-stuk om du sugen. Blå sekundvisare. Mycket sexigt.
 
Topp