• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiyas egna klockor

Psykel

Patek
Seiya har släppt två egna klockor nu! Följt utvecklingen på Instagram och tycker dom ser rätt kul ut!
http://www.seiyajapan.com/products/...tch-automatic-a167-type-a?variant=32392776327
A167-A_a_1024x1024.jpg

http://www.seiyajapan.com/products/...tomatic-a167-bdial-type-b?variant=33649918215
A167-B_a_1024x1024.jpg

Tycker personligen att A-modellen ser bättre ut.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skruvade bandstift är ju jävulens påfund men utöver det var de coola. Jag som letat field watch ett bra tag och tillslut köpt en hade absolut fallit inom målgruppen. :)

Jag har även lite svårt för klockor utan varumärkets namn på urtavlan men utöver det ser de ju intressanta ut.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Mycket snygg, men lite dyr för ett noname märke kanske. Varför inte ha vanliga bandstift? Fyller skruvade nån funktion mer än att de är jobbiga? Så instabilt kan ju inte vanliga bandstift vara.
 

Psykel

Patek
Skruvade bandstift är ju jävulens påfund men utöver det var de coola. Jag som letat field watch ett bra tag och tillslut köpt en hade absolut fallit inom målgruppen. :)

Jag har även lite svårt för klockor utan varumärkets namn på urtavlan men utöver det ser de ju intressanta ut.
Nej, hade ju kanske varit trevligare med vanliga borrade luggar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket snygg, men lite dyr för ett noname märke kanske. Varför inte ha vanliga bandstift? Fyller skruvade nån funktion mer än att de är jobbiga? Så instabilt kan ju inte vanliga bandstift vara.
Tanken är väl att de ska tåla mer än vanliga stift men man blir ju fast i tillverkarens "system".
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Nr 1 hade lite snyggare visare, som den gröna sarben och den där custom hamiltonklockan från interstellar. Nr 2 såg lite billig ut. Litet fail även att inte siffrorna är lumade
 

Psykel

Patek
Datumet på a-modellen är ju en fail. Angående namnet så är det Seiyalogo på rotorn.
Jo, hade ju blivit bättre utan. Hade jag fått designa så hade jag slopat datumet och satt nån form av logga ovanför visarna, blir lite tomt i nuläget.
Sen hade jag nog slängt in ett manuellt verk också. :D
 
Topp