• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sekonda - bra eller nja?

IMG_20140906_200913[1].jpg

Den här klockan köpte jag för 40 kronor på ett urmakarloppis en gång för några år sedan. Klockan går men visarna sitter nog löst någonstans för minutvisaren vill gärna trilla ned till 6. Hade den haft lume hade den fått bli varjedagklocka! Något att ge service?
 
Senast ändrad:

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Nja, Om du fråga mig är det alltid värt att serva en gammal klocka!:) Både Exacta och Sekonda var två märken som gick utomlands under rysk flagg. Det var oftast Poljot som gömde sig bakom märket sekonda. Allt hänger på hur mycket du brinner för klockan!

Kul fynd!
 
Nja, Om du fråga mig är det alltid värt att serva en gammal klocka!:)

Den kommentaren är klockren (no pun intended)! Den får hänga med, så klart, så kanske det blir en tur till urmakaren i framtiden. Jag prioriterar dock ett gäng väggur för tillfället, eftersom jag konstigt nog verkar vara en "OWG" när det gäller just armbandsur. Jag har för övrigt ett väggur av märket Exacta också.
 
Senast ändrad:
Topp