Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sekundvisare som stannar vid skak?

Diskussion i 'Diskussion' startad av krichan, 15 juli 2016.

1. krichan
    Trådstartare

krichan Torpare

Hej på er,

Har köpt min första automatare, en Bulova och upptäckt en sak.
    Om jag skakar klockan på armen, dvs ruskar den, så stannar sekundvisaren till en liten stund.

Dock är det jäkligt märkligt för den går fortfarande exakt, så när som på nån sekund kanske, som jag ställde den vid inköp (dvs en vecka sedan)

Ska de bete sig så? Fattar inte riktigt vad som händer nämligen... Vrider jag kronan så stannar inte sekundvisaren.

2. tobb3

tobb3 Bonde

Från:
    Stockholm
    Det låter ju väldigt märkligt tycker jag, vad är det för modell? Detta borde gå på garanti så är bara att gå tillbaka dit du köpte den.

3. Sundström

Sundström Friends of KS

Har haft en klocka med samma fenomen en gång. Har för mig att jag då frågade på watchuseek och fick svaret att det beror på urverkets uppbyggnad. Kommer inte ihåg exakt vad svaret var, men det hade nog något med kugghjulets till sekundvisaren upphängning.. Ska se om jag hittar den där gamla tråden....

JLW gillar detta.
  4. Sundström

Sundström Friends of KS

5. Pantzar

Pantzar Bonde

Har också haft en klocka som betedde sig så, det var något miyota verk tror jag. Har för mig att jag läste att det beror på glapp mellan kugghjulen. Vad jag förstår så är det inget konstigt? Den går inte fel då klockan går som vanligt bara att sekundvisaren stannar. ;)

6. krichan
    Trådstartare

krichan Torpare

Mårtenssons ur Brookfield