Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sekundvisaren hoppar fram på Rolex...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Karl T Svensson, 5 maj 2016.

1. Karl T Svensson
    Trådstartare

Karl T Svensson Bonde

Tja!!! Har ett litet problem med min Deepsea och hoppas nån här kan göra mig klokare...!!! När jag ska ställa in tiden och släpper kronan så hoppar sekundvisaren fram några sekunder. Va faaaaaaan!!! Nån som har nån idé vad det kan bero på? Tack och bock!!!

2. Gap36

Gap36 Stadsbo

Just sekundvisaren har inte hoppat. Men jag har upplevt att minutvisaren hoppade när jag ställde om tiden under en period. Det löste sig av sig självt. Inget svar du blir klokare av men kanske lugnar dig lite, om det är samma problem...

3. Karl T Svensson
    Trådstartare

Karl T Svensson Bonde

Sorry menade såklart minutvisaren!!! My mistake. Jag har garanti kvar, bör jag besöka Rob tycker ni?

4. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Såklart du ska gå och få den undersökt om du har garanti kvar.

5. Jari from Finland

Jari from Finland Torpare

Naturligtvis lönar det sig att gå till Rob, Engström anser jag om du har garantietid kvar.

6. Karl T Svensson
    Trådstartare

Karl T Svensson Bonde

Bor inte i Sthlm men visst kan jag gå till valfri AD gällande garantiärenden? Jag har inte nått orginal kvitto men fullset med cert osv

7. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Du kan gå vart du vill. Du kan även pinga @ROB-1832 och @Nymans Ur 1851 som finns här på forumet och är ÅF för nämnda märke, så kanske de kan hjälpa dig rätt

tissoter gillar detta.
  8. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Prova att när du ställer minutvisaren att inte dra den bakåt innan du trycker in kronan. Om du behöver backa så backa lite extra och sen dra den framåt till den står rätt.

Karl T Svensson gillar detta.
  9. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är koockan "död" när du ställer den?
    På mina AP's så kan samma fenomen inträffa ibland när jag ställer dem när de legat en stund och har stannat.
    Men bara jag drar upp några drag eller skakar igång dem innan jag ställer tiden så står minutvisaren still.

10. Karl T Svensson
    Trådstartare

Karl T Svensson Bonde

Det sker enbart om jag drar tillbaka tiden. Inga problem om jag ställer om tiden framåt. När jag drar ut kronan för att ställa om tiden så är det ett visst glapp om man drar kronan nedåt. Men det kanske e helt normalt?! Bör man alltid ställa om klockan framåt? Trevlig fredag på er!!

11. Spindel

Spindel Biskop

Ja man bör alltid ställa klockan framåt enligt vad jag har hört (små korrektioner på några minuter bakåt är ok men bör undvikas).

yonsson gillar detta.
  12. Karl T Svensson
    Trådstartare

Karl T Svensson Bonde

Pratade med Nymans och dom testade butikens deepsea och samma resultat. Drar man minutvisaren bakåt så hoppar den fram ca en minut när man släpper. Lärdom: Ställ alltid in tiden framåt!!! Skönt iaf att det inte verkar vara nått fel på min deepsea. Tack för alla inputs

13. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    Jag skulle vilja påstå att detta händer med alla kuggtransmissioner. Det måste finnas ett glapp, annars kommer det att låsa sig. Detta glapp ligger i "botten" antingen åt ena hållet eller åt andra hållet, beroende på åt vilket håll transmissionen ansätts. Eller så skramlar det eftersom det är någonstans mitt emellan. När klockan ställs om framåt ligger glappet "bakåt", vilket man inte märker eftersom klockan inte går baklänges. Ställs tiden om bakåt ligger glappet framåt, vilket är det du märkt.
    Alltså: no worries.

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vilket är väldigt irriterande om man fått för sig att minutvisaren måste peka exakt i centrum på minutmarkeringen när sekundvisaren är kl 12. :D

Mårtenssons ur Brookfield